źródło: mat. inwestora

[Wrocław] Ogromne zainteresowanie przetargiem na przebudowę Buforowej

Tomasz Matejuk
Urzędnicy otworzyli oferty w przetargu na przebudowę ulicy Buforowej. Inwestycją jest zainteresowanych aż 11 podmiotów.

Przetarg na przebudowę ulicy Buforowej spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła na początku grudnia zeszłego roku.

Jak już informowaliśmy, cała procedura znacznie się wydłużyła, a urzędnicy czterokrotnie przekładali termin składania ofert. Był to efekt mnóstwa pytań, jakie potencjalni wykonawcy zadali zamawiającemu.

Koperty z ofertami wreszcie zostały otwarte. Do przetargu stanęło aż jedenaście podmiotów. 

To konsorcjum firm Intop, Elektrotim i Drobud (cena oferty – ponad 81 mln 394 tys. zł), Budimex (niespełna 80 mln 987 tys. zł), Export-Pribex (prawie 66 mln 998 tys. zł), konsorcjum Przedsiębiorstwa Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego i spółki Want (ponad 75 mln 664 tys. zł), Strabag (ponad 76 mln 975 tys. zł), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (niecałe 88 mln 699 tys. zł), Skanska (prawie 77 mln 689 tys. zł), konsorcjum w składzie: Pro-Tra Building, Przedsiębiorstwo Budowlane Filar i GM-Roads (prawie 80 mln 849 tys. zł), konsorcjum Bickhardt Bau i spółki Merbed (ponad 84 mln 910 tys. zł), firma Balzola (ponad 69 mln 671 tys. zł) i Berger Bau (ponad 77 mln 194 tys. zł).

Magistrat na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć nieco ponad 67 mln 124 tys. złotych. Tylko jedna ze złożonych ofert mieści się w tej kwocie.



Jak zmieni się Buforowa?

Droga zostanie rozbudowana na odcinku od przejazdu kolejowego linii kolejowej nr 285 relacji Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście do granicy miasta, wraz z budową odwodnienia, oświetlenia drogowego, miejskiego kanału technologicznego MTTK, budową sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach oraz usunięciem kolizji z istniejącą siecią sanitarną, gazową, wodociągową, elektroenergetyczną i teletechniczną.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie wiadukt kolejowy nad ulicą Bardzką w ciągu linii kolejowej nr 349 w relacji św. Katarzyna - Wrocław Kuźniki oraz przejazd kolejowy linii nr 285. Do rozbiórki pójdą też budynki znajdujące się w projektowanym pasie drogowym.

Na odcinku od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z ul. Konduktorską ulica Buforowa zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, a na pozostałym odcinku powstanie nowa jezdnia dwupasmowa. Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.

Przebudowa ulicy Buforowej ma pochłonąć niespełna 80 mln złotych. Urzędnicy starają się o unijne dofinansowanie tej inwestycji.

Wszystkie prace mają zostać zrealizowane do 30 listopada 2018 roku. 



Tramwaj na Jagodno na razie nie pojedzie

Na razie nie ma szans, by ulicą Buforową pojechał tramwaj. 

– Przygotowywany przez nas projekt, który ma szansę być wkrótce realizowany, nie przewiduje rozbudowy sieci tramwajowej. W ramach naszego zadania, pod przyszłe torowisko tramwajowe ma być przebudowany wiadukt kolejowy i pozostawiona rezerwa terenowa – wyjaśniał niedawno Marek Szempliński.

Jeśli chodzi o linię tramwajową, to zgodnie z zaprezentowanym niedawno Wrocławskim Programem Tramwajowymtrasa na Jagodno znalazła się wśród najpilniejszych inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku. Przedsięwzięcie jest też ujęte w zaktualizowanej wersji planu transportowego.