O przebudowie ulicy Buforowej mówi się już od dobrych kilku lat. Teraz wreszcie przedsięwzięcie zostanie zrealizowane. Spółka Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiła bowiem przetarg na pierwszy etap tego zadania.
– Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie i przebudowie ul. Buforowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395 we Wrocławiu na odcinku od wiaduktu kolejowego nad ul. Bardzką do granicy Wrocławia, rozbiórce starego wiaduktu i budowie nowego wiaduktu kolejowego wraz z uzyskaniem dla całości inwestycji pozwolenia na użytkowanie – czytamy w dokumentacji przetargowej.
Droga zostanie rozbudowana na odcinku od przejazdu kolejowego linii kolejowej nr 285 relacji Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście do granicy miasta, wraz z budową odwodnienia, oświetlenia drogowego, miejskiego kanału technologicznego MTTK, budową sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach oraz usunięciem kolizji z istniejącą siecią sanitarną, gazową, wodociągową, elektroenergetyczną i teletechniczną.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie wiadukt kolejowy nad ulicą Bardzką w ciągu linii kolejowej nr 349 w relacji św. Katarzyna - Wrocław Kuźniki oraz przejazd kolejowy linii nr 285. Do rozbiórki pójdą też budynki znajdujące się w projektowanym pasie drogowym.
Na odcinku od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z ul. Konduktorską ulica Buforowa zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, a na pozostałym odcinku powstanie nowa jezdnia dwupasmowa. Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Przebudowa ulicy Buforowej ma pochłonąć niespełna 80 mln złotych. Urzędnicy starają się o unijne dofinansowanie tej inwestycji.
Wszystkie prace mają zostać zrealizowane do 30 listopada 2018 roku.
Wszystkie prace mają zostać zrealizowane do 30 listopada 2018 roku.
Co z tramwajem na Jagodno?
Na razie nie ma szans, by ulicą Buforową pojechał tramwaj.
– Przygotowywany przez nas projekt, który ma szansę być wkrótce realizowany, nie przewiduje rozbudowy sieci tramwajowej. W ramach naszego zadania, pod przyszłe torowisko tramwajowe ma być przebudowany wiadukt kolejowy i pozostawiona rezerwa terenowa – wyjaśniał niedawno Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje,
Jeśli chodzi o linię tramwajową, to zgodnie z zaprezentowanym niedawno Wrocławskim Programem Tramwajowym, trasa na Jagodno znalazła się wśród najpilniejszych inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku. Przedsięwzięcie jest też ujęte w zaktualizowanej wersji planu transportowego.