Nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni gotowy [ZDJĘCIA]

Orzech

Od 30 czerwca na nowym przystanku kolejowym Radom Wschodni, połączonym z lotniskiem w Radomiu, zatrzyma się 50 pociągów Kolei Mazowieckich. Przystanek znajduje się pod wiaduktem na ul. Żeromskiego. Nowoczesna konstrukcja ze stali i szkła powstała zgodnie z planem w ciągu 1,5 roku i czeka już tylko na wydanie zgód administracyjnych, by można z niej korzystać. Inwestycja kosztowała 39 mln zł i jest finansowana ze środków budżetowych.

Drugie co do wielkości miasto na Mazowszu, zyska nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni, który połączy miasto z Portem Lotniczym Warszawa-Radom. Mieszkańcy dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią pojedzie w godzinę.

Inwestor, PKP PLK S.A. zakończył już zasadnicze prace związane z budową peronu i szklanej galerii na przystanku. Zamontowano dwie windy oraz schody ruchome. Złożino dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie nowego przystanku. Nowy peron jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami podróżujących na lotnisko. Powstał pod wiaduktem drogowym w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Miasto odpowiada za budowę wiaduktu i deklaruje, że obie jego części będą gotowe na koniec czerwca tak jak przystanek kolejowy.

ZDJĘCIA:

Dla wygody pasażerów przystanek wyposażono w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach są stojaki na rowery, a teren przystanku oświetla energooszczędne oświetlenie LED.

Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina. Podczas opracowywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy, przy tak dużym natężeniu ruchu pasażerskiego (również pociągów dalekobieżnych PKP Intercity oraz ruchu towarowego) na liniach do Warszawy i Dęblina, stwierdzono, że nie wszystkie składy kursujące na linii Radom–Dęblin mogłyby się zatrzymywać przy peronie Radomia Wschodniego. Wspólnie z Kolejami Mazowieckimi ustalono, że pociągi do i z Dęblina nie będą zatrzymywały się na Radomiu Wschodnim.

Przy opracowywaniu nowego rocznego rozkładu jazdy sprawdzimy możliwości zatrzymywania się na Radomiu Wschodnim wszystkich pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych, uwzględniając przy tym ruch towarowy.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i Likwidacja Zagrożeń Eksploatacyjnych na Sieci Kolejowej w Radomiu”.

Źródło: PKP PLK S.A.