Otwarto oferty w przetargu na budowę TAT na Swojczyce [WIZUALIZACJE]

Orzech

Zrobiono kolejny kroku ku budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Swojczyce. Otwarto oferty w przetargu na realizację tej inwestycji. Znakomitą dla budżetu miasta Wrocławia informacją jest to, że każda z ofert zakłada niższe koszty niż te, które przewidział zamawiający. Firma, która podpisze umowę, będzie miała 24 miesiące na realizację zadania.

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 202 794 302,00 zł brutto,

w tym:

• za zakres Gminy Wrocław: 190 363 692,00 zł brutto,

• za zakres MPWIK: 12 431 610,00 zł brutto.

Oto pełna LISTA złożonych ofert:

To będzie bardzo duże zadanie infrastrukturalne obejmujące przebudowę i budowę infrastruktury drogowo-torowej

Wybudowane zostanie blisko 2 km nowego torowiska, jedna nowa pętla tramwajowa na Swojczycach, a istniejąca pętla tramwajowo-autobusowa na Sępolnie zostanie przebudowana.

Powstanie 14 przystanków w tym: tramwajowo-autobusowe podwójne – 8, dwustronny – 1, tramwajowe – 2, autobusowe – 3. Żeby tramwaj mógł pojechać na Swojczyce wybudowana zostanie nowa stacja prostownikowa i kilometry sieci trakcyjnej oraz jej zasilania. Tramwaj i autobus będą poruszały się głownie wydzielonym korytarzem komunikacyjnym.

Pętla na Swojczycach będzie zielona

Zostanie obsadzona wewnątrz drzewami. W środku pętli tramwajowej teren będzie m.in. zagospodarowany jako zbiornik rozsączająco-odparowujący w formie meandrującego rowu. Zieleń i retencję w różnym zakresie wprowadzimy także na przystanki komunikacji miejskiej.

Ciekawym zastosowaniem będą zielone dachy wiat, na których ułożone zostaną maty rozchodnikowe. Posadzonych będzie około 380 drzew m.in. klony, lipy, sosny czy topole, a także dziesiątki tysięcy krzewów.

W ramach inwestycji przebudowywana będzie duży fragment ulicy Swojczyckiej i odcinek ulicy Mickiewicza prowadzący od pętli do nowych mostów Chrobrego, powstanie nowy łącznik z Marco Polo na wysokości ulicy Mydlanej.

Inwestycja obejmie ingerencję w 7 skrzyżowań. W sumie przebudowane zostanie blisko 1,8 km jezdni, powstanie 2,7 km nowych dróg dla rowerów, ok. 6 km nowych chodników.

Wybudowany zostanie park and ride wraz z jezdnią manewrową

Parking pomieści 166 aut w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i dla aut elektrycznych.

Przewidziano budowę prawie 380 latarni oświetleniowych, budowę kliku kilometrów sieci wodociągowej wraz z przewiertem pod kanałami przeciwpowodziowym i nawigacyjnym na Odrze.

Czeka nas przebudowa i budowa kilkunastu kilometrów sieci energetycznej niskiego oraz średniego napięcia. Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowa sieci gazowej, telekomunikacyjnej.

Inwestor, miejska spółka Wrocławskie Inwestycje zakłada, że umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w 2025 roku.

WIZUALIZACJE: