Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na budowę ostatniego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór (TAT). W ramach tego przedsięwzięcia wybudowana zostanie nowa pętla autobusowo-tramwajowa na osiedlu Nowy Dwór.
– To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudujemy 1,7 km ul. Rogowskiej, wraz z sieciami podziemnymi m.in. drenażem – informuje Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.
W ramach budowy ostatniego odcinka TAT powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe oraz 4 pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej. Na pętli powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i parking typu park and ride (P+R) na 70 miejsc.
facebook.com/sutrykjacek/
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór (TAT), to największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To łącznie 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty: 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką.
facebook.com/sutrykjacek/
Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków.
Budowa całej trasy ma się zakończyć do 2023 r. Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, z czego 113 mln zł to dofinansowanie unijne.