O inwestycji Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór
Siedmiokilometrowa Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór łączy osiedle z centrum miasta. Prowadzi z pl. Orląt Lwowskich przy Dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. To największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 roku.
TAT to jednak nie tylko budowa nowego torowiska i buspasa. Powstało również 15 par przystanków, nowe drogi rowerowe i chodniki, przebudowane są sieci podziemne. Powstała również nowa stacja prostownikowa, gdzie jest przetwarzany prąd dla tramwajów.
W ramach inwestycji powstały dwa nowe wiadukty: 160-metrowy na ul. Strzegomskiej oraz 22-metrowy na ul. Smoleckiej.
Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano 2 km nowego torowiska, perony przystankowe, 2 km dróg dla rowerów i 2,4 km nowych chodników.
Łącznie, tylko na pierwszym odcinku od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z Rogowską nasadzonych zostanie blisko 900 drzew.
Całą TAT zakończono w 3. kwartale 2023 roku. Dzięki niej w ok. 20 minut można dotrzeć tramwajem z Nowego Dworu do centrum miasta. To jedna z największych, ale i najdroższych inwestycji w powojennej historii miasta. Koszt zadania to ponad 390 mln zł, z czego ponad 182 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Prace nadzoruje spółka Wrocławskie Inwestycje.