Wrocław: Tramwaj na Nowy Dwór podzielony na ponad 20 części. Jest drugi przetargfot. CiotkaStasia

Wrocław: Tramwaj na Nowy Dwór podzielony na ponad 20 części. Jest drugi przetarg

Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Do pierwszego postępowania na budowę trasy autobusowo-tramwajowej rozpoczynającej się przy placu Orląt Lwowskich nie zgłosił się żaden uczestnik. Podział inwestycji na odrębne zadania ma przyciągnąć mniejsze firmy. Prace mają być prowadzone w tym i przyszłym roku.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły 1 sierpnia przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej łączącej Nowy Dwór z centrum miasta. Podzieliła go na 21 zadań, dla których należy składać odrębne oferty. Są to m.in. prace związane z wycinką i nasadzeniem zieleni, budową wiaduktów, modernizacji stacji, przebudową dróg i sieci, a także realizacją samej trasy.
Zainteresowani mogą składać propozycje do 6 września. Termin realizacji poszczególnych zadań wynosi od kilku, do nawet 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Spółka ogłosi osobny przetarg, w trybie "projektuj i buduj", na 22 część inwestycji, czyli budowę trasy w ul. Rogowskiej.

Fiasko pierwszej próby

O unieważnieniu pierwszego przetargu na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór informowaliśmy w czerwcu. Nie zgłosił się żaden chętny. Jak tłumaczył Maciej Bluj, wiceprezydent miasta, podział inwestycji ma przyciągnąć mniejsze firmy, co pozwoli zmniejszyć łączny koszt realizacji – tak było w przypadku tramwaju na Kozanów.
Jak podkreślają urzędnicy, inwestycja pozwoli dojechać z centrum na Nowy Dwór w ciągu 20 minut, a autobusy nie będą musiały stać w korkach na ul. Strzegomskiej. Zwracają również uwagę na budowę nowego wiaduktu wyłącznie dla komunikacji miejskiej.
Powierzchnia inwestycji wyniesie około 16,5 ha. Nasadzenia kompensacyjne urzędnicy chcą prowadzić także poza jej obszarem ze względu na prawdopodobny brak odpowiednio dużego dostępnego terenu. Koszt budowy siedmiokilometrowej trasy, dofinansowywanej ze środków unijnych, miał wynieść około 240 mln zł.
UM Wrocławia

Tramwaj ruszy z placu Orląt Lwowskich

Wrocławskie Inwestycje podzieliły inwestycję na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy trasy autobusowo-tramwajowej od placu Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z Rogowską. Ten fragment składa się z czterech odcinków: od zbiegu ul. Podwale i Piłsudskiego do skrzyżowania trasy z Nabycińską, dalej wzdłuż ul. Noworobotniczej do skrzyżowania ze Smolecką, następnie w ciągu Robotniczej i Strzegomskiej do zbiegu z Nowodworską i wreszcie aż do skrzyżowania z Rogowską.
UM Wrocławia
Wykonawca będzie zobowiązany do budowy nawierzchni drogowej oraz tramwajowej, ścieżki rowerowej i chodnika, przystanków, a także technicznej pętli tramwajowej przy Rogowskiej. Przebudowy doczeka się istniejące torowisko na odcinku Robotniczej – pomiędzy skrzyżowaniami z Fabryczną i Śrubową. Zwycięzca przetargu wykona prace remontowe na ulicach: Strzegomskiej, Robotniczej, Nabycińskiej i Śrubowej oraz na pl. Orląt Lwowskich.
Jak czytamy w dokumentacji, będzie konieczna przebudowa wiaduktu kolejowego i budowa tramwajowego, tunelu dla pieszych i nowej stacji transformatorowej wraz z modernizacją obecnych. Niezbędne będzie również utworzenie kanalizacji deszczowej pomiędzy Strzegomską a Fabryczną z wpięciem w budowaną już przy drugiej z ulic w ramach innego przedsięwzięcia.
UM Wrocławia
Druga część inwestycji obejmuje projekt i budowę trasy wzdłuż ul. Rogowskiej od skrzyżowania ze Strzegomską, do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. To piąty, około dwukilometrowy odcinek.
Zakres prac w tym przypadku jest znacznie węższy. Dotyczy m.in. budowy torowiska wraz z przebudową jezdni, trakcji tramwajowej z zasilaniem, parkingu miejskiego z oświetleniem i kanalizacją i pętli tramwajowo-autobusowej. Zmiany obejmą także istniejące oświetlenie i przejścia dla pieszych.
UM Wrocławia

Tramwaj na Popowice także podzielony

Miasto podzieliło na części także budowę trasy tramwajowej przez Popowice, ponieważ wykonawcy oczekiwali nawet 120 mln zł więcej, niż zaplanowali urzędnicy. Na razie Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na realizację pierwszego etapu. O szczegółach pisaliśmy w lipcu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

ArchiDoc zatrudni 120 osób w Katowicach
Kolejna firma zdecydowała się na rozwój w Katowicach. ArchiDoc otworzy w tym mieście centrum obsługi...
W centrum Wrocławia miał powstać nowy, wielki biurowiec. Inwestor zmienia plany
8 grudnia 2020 roku czołowy polski deweloper - Develia S.A. z Wrocławia otrzymał pozwolenie na budow...
Kraków: Studium budowy metra dopiero w tym roku
Opóźnienie przy zakończeniu prac nad studium budowy metra w Krakowie wynosi już 180 dni, a będzie je...
Murowana. Osiedle z prywatną strefą rekreacyjną powstaje na Swojczycach [FILM]
Duży plac zabaw tuż pod domem i prywatna przestrzeń sportowo-rekreacyjna – to wszystko będą mieć do...
Budowa nowego dworca Warszawa Zachodnia wchodzi w kolejny etap
Kolejny etap prac przy budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia rozpocznie się 26 marca. Zakres robót...
Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór
Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekt...
Biurowiec Intraco Prime w Warszawie pnie się do góry [FILM + ZDJĘCIA]
Budowa biurowca Intraco Prime nabiera tempa. Rozpoczęły się prace związane ze wznoszeniem konstrukcj...
Kolejna wielka inwestycja pod Wrocławiem. Powstanie wiele nowych miejsc pracy
Kolejna duża i znana zagraniczna firma zdecydowała się na zainwestowanie w Aglomeracji Wrocławskiej....
Ruszyła budowa domów HVILLE pod Bielanami Wrocławskimi
Rośnie potrzeba mieszkania w domu pod miastem, a wraz z nią pojawiać się może coraz więcej osiedli w...
Cavatina Holding buduje w Krakowie kompleks biurowy Ocean Office Park [ZDJĘCIA + WIUZALIZACJE]
Ocean Office Park to krakowska inwestycja Cavatina Holding realizowana na Zabłociu, u zbiegu ulic Kl...