Wrocław: Tramwaj na Popowice jeszcze droższy niż ostatnio. Na trasę na Nowy Dwór brakuje chętnychźródło: Materiały inwestora

Wrocław: Tramwaj na Popowice jeszcze droższy niż ostatnio. Na trasę na Nowy Dwór brakuje chętnych

REKLAMA
Miasto ma problemy ze znalezieniem wykonawców nowych tras tramwajowych na Popowice oraz Nowy Dwór. W pierwszym przypadku chętni oczekują nawet ponad 160 mln zł więcej, niż planują wydać urzędnicy. Do drugiego postępowania nikt się nie zgłosił.
Spółka Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. unieważniła dzisiaj, 19 czerwca, przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej łączącej Nowy Dwór z centrum miasta. Powodem było niezgłoszenie się żadnego zainteresowanego.
O ogłoszeniu postępowania i jego szczegółach pisaliśmy w kwietniu. Urzędnicy szacują wartość inwestycji na 240 mln zł.
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Tramwaj na Popowice zbyt drogi już o ponad 100 mln zł

Dzień wcześniej, 18 czerwca, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły listę ofert w sprawie budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.
Można przypuszczać, że drugie postępowanie także zakończy się fiaskiem. Zamawiający zamierza wydać 177,91 mln zł brutto. W kosztach mają partycypować Gmina Wrocław (127,25 mln zł), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (40,19 mln zł), deweloperzy z Kępy Mieszczańskiej (3,39 mln zł) oraz spółka Winhall Investments Sp. z o.o. (7,07 mln zł).
REKLAMA
UM Wrocławia
UM Wrocławia
Wszystkie chętne firmy oczekują ponad 100 mln zł więcej, przy dziesięcioletniej gwarancji. Najkorzystniejsza jest oferta złożona przez Budimex Budownictwo Sp. z o.o. – 301,61 mln zł. Nieco więcej za wykonanie prac, 303,56 mln zł, chciałaby otrzymać spółka ZUE S.A. Natomiast Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. jest gotowe zrealizować zadanie za 339,53 mln zł. Urzędnicy analizują złożone oferty.
O unieważnieniu pierwszego postępowania i szczegółach inwestycji pisaliśmy w marcu. Wówczas najdroższa propozycja, złożona przez Trakcję PRKiI, osiągnęła wartość 303,5 mln zł. Zgłosiły się także firmy biorące udział w aktualnym przetargu, choć oczekiwali znacząco mniej niż obecnie. Oferta Budimexu wyniosła 288,8 mln zł, ZUE 275,6 mln zł, a Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor 237,8 mln zł.
UM Wrocławia
UM Wrocławia

Optymizm tylko na Maślicach

W sferze tego rodzaju inwestycji sukcesem w ostatnim czasie zakończył się wyłącznie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń dotyczących przebudowy ul. Maślickiej z budową torowiska tramwajowego, o czym informowaliśmy w maju.
Jednak do budowy trasy tramwajowej jeszcze daleko. Przetarg obejmował przygotowanie tylko jej koncepcji i dopiero na jej podstawie będzie można przygotować projekt budowlany.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
zdqw(gość)
Wrocław był pięknym miastem do lat 90-tych.Teraz smrody ,beton, pinpongmózgi i bandera
REKLAMA