Rekordowa liczba dostępnych mieszkań, ale coraz mniej chętnych na zakup - to dziś nowa rzeczywistość rynku deweloperskiego w Polsce. - W tak wymagających warunkach rynkowych, sprawdzają się nie schematyczne kampanie, ale złożone działania marketingowe łączące analizę oczekiwań klientów, strategię contentową i performance marketing - podkreśla Jan Augustynowski, prezes agencji InvestMap.Agency.
Najnowsze dane Otodom Analytics pokazują, że rynek pierwotny w największych miastach Polski zmierza ku stagnacji. W I połowie 2025 r. deweloperzy w siedmiu największych aglomeracjach sprzedali 18,3 tys. mieszkań, o około 10 % mniej niż rok wcześniej.
Jednocześnie wprowadzili na rynek 23,3 tys. lokali – to aż o jedną piątą mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Co więcej, liczba dostępnych mieszkań przekroczyła rekordowe 62 tys., co oznacza wzrost o około 30 % rok do roku.
Zwyżka liczby dostępnych mieszkań przy jednoczesnym malejącym popycie sprawia, że deweloperzy muszą zmienić podejście – od skali produkcji do jakości segmentacji odbiorców i precyzji komunikacji. Dopasowanie oferty do różnorodnych potrzeb klientów stało się kluczowe.
Deweloperzy wyraźnie dostosowują ofertę do realnej, a nie założonej sprzedaży. Rosnąca podaż i słabe wyniki zachęcają ich do weryfikacji planów inwestycyjnych - komentuje Marcin Krasoń, ekspert rynku mieszkaniowego Otodom.
Marketing na wagę złota
Mimo chłodnych danych, widoczna jest szansa dla tych deweloperów, którzy zdecydują się na strategiczną komunikację i precyzyjne dotarcie do odpowiednich grup klientów.
Klienci oczekują więcej i mają ku temu podstawy. Chcą lepszej jakości za rozsądną cenę, funkcjonalnych projektów, dostosowanych do realnych potrzeb, transparentności i uczciwej komunikacji. Nowe wyzwanie to elastyczność cenowa i dopasowanie oferty – wymaga to nowego podejścia do marżowania i strategii marketingowej - komentuje Jan Augustynowski, prezes InvestMap.Agency.
Według niego, w tak wymagających warunkach rynkowych, sprawdzają się nie schematyczne kampanie, ale złożone działania marketingowe łączące analizę oczekiwań klientów (badania preferencji, segmentacja), strategię contentową (transparentne opisy, wartościowe treści pokazujące przewagi projektów), performance marketing (kampanie zorientowane na leady, optymalizację konwersji).
W InvestMap.Agency łączymy analitykę z kreatywnością, tworząc kampanie, które sprzedają mieszkania szybciej niż rosną ceny materiałów budowlanych – podkreśla Augustynowski.
Jak deweloperzy mogą wykorzystać ten moment?
Rekomendacje InvestMap.Agency:
- Wyeksponowanie wartości - opisz i pokaż to, co wyróżnia inwestycję: lokalizację, układ, rozwiązania ekologiczne, programy wsparcia.
- Dopasowanie do grup docelowych - przygotuj treści i przekazy pod segmenty np. młode rodziny, inwestorów PRS czy klientów premium.
- Optymalizacja lejka sprzedażowego - wdrożenie kampanii performance (Google, social media), generowanie leadów, retargeting, remarketing.
- Content marketing + media relations - artykuły sponsorowane i informacyjne, SEO, aktywności w mediach branżowych i regionalnych.
InvestMap.Agency oferuje pełny pakiet: od audytu oferty i ustalenia KPI, przez content marketing, po performance. Jak twierdzi Augustynowski:
Nie sprzedajemy reklam. Projektujemy wpływ - z inżynierską precyzją konstruując kampanie oparte na jednej z największych w Polsce baz inwestycji. Dzięki temu trafiamy precyzyjnie w potrzeby i decyzje zakupowe klientów - tłumaczy prezes InvestMap.Agency.
Postaw na skuteczną komunikację
W momencie nadpodaży i spadającego popytu skuteczny marketing staje się kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Deweloperzy, którzy przełożą dane rynkowe na konkretne komunikacyjne i marketingowe strategie - to oni wygrają w obecnej fazie rynku.
Jeżeli szukasz wsparcia w tworzeniu skutecznej strategii marketingowej, dopasowanej do specyfiki Twojej inwestycji i wyzwań rynkowych – InvestMap.Agency jest partnerem, którego potrzebujesz.
Skontaktuj się z InvestMap.Agency, aby omówić strategię, kampanię performance lub content marketing dla Twojego projektu – i zamienić wyzwania rynkowe na sprzedażowe sukcesy.
Kontakt: Konrad Jeleń - Sales Manager Investmap.pl, konrad.jelen@investmap.pl, 531-433-077