HP poinformował o długofalowych planach rozwoju Globalnego Centrum Biznesowego HP we Wrocławiu. Firma planuje rozszerzenie zakresu procesów realizowanych we wrocławskim Centrum - swojej flagowej inwestycji w Europie Środkowej i Wschodniej. Na Dolnym Śląsku obsługiwane będą m.in. strategiczne, zaawansowane projekty z obszaru finansów, księgowości i marketingu.
To właśnie sukces wrocławskiego centrum oraz ogromny potencjał jego pracowników były głównymi powodami, dla których koncern zdecydował się poszerzyć zakres operacji i procesów obsługiwanych w Polsce. Wpłynęły również na decyzję o otwarciu w Łodzi trzeciego już centrum usług HP w kraju, co ugruntuje pozycję Polski jako strategicznej lokalizacji Hewlett-Packard w obszarze usług dla biznesu w regionie EMEA – Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – komentuje Agnieszka Orłowska, Prezes Globalnego Centrum Biznesowego HP we Wrocławiu.
[Wrocław] Wrocławskie centrum HP będzie się mocno rozwijać
tuWroclaw.com
Wrocławska jednostka rozszerzy swoje portfolio o zaawansowane usługi z zakresu finansów, rachunkowości, analizy biznesowej i marketingu, również z obszaru KPO (Knowledge Process Outsourcing, czyli usług opartych na eksperckiej wiedzy). Specjaliści HP będą realizować projekty obejmujące m.in. opracowywanie i testowanie narzędzi do analizy i zarządzania ryzykiem finansowym, zarządzania kapitałem, tworzenie modeli kształtowania strategii finansowych oraz rozwiązań w sferze administracji, raportowania, przepływu informacji oraz zarządzania kryzysowego. Rozwiązania te będą miały na celu spełnienie specyficznych wymagań klientów z uwzględnieniem warunków legislacyjnych, w których funkcjonują.
Centrum HP uzupełni swoje dotychczasowe kompetencje marketingowe o strategiczne usługi oparte na eksperckiej wiedzy, takie jak opracowywanie nowych metod i modeli transkreacji (czyli adaptowania komunikatów reklamowych na potrzeby różnych krajów i kultur), tworzenie i testowanie narzędzi badania efektywności kampanii marketingowych oraz nowe funkcje, takie jak prowadzenie różnego rodzaju kampanii partnerskich. Polscy eksperci będą wspierać procesy decyzyjne i świadczyć zaawansowane usługi na rzecz oddziałów koncernu w regionie EMEA. Równolegle, centrum planuje rozwijać współpracę ze swoimi dotychczasowymi klientami.
Globalne Centrum Biznesowe HP buduje specjalizację w obszarze zaawansowanych usług i tworzenia narzędzi do analiz, projektowania i wdrażania nowych rozwiązań służących optymalizacji procesów biznesowych. Oznacza to rozszerzenie zakresu i zasięgu realizowanych przez HP GBCwe Wrocławiu kampanii rekrutacyjnych i stworzenie nowego profilu poszukiwanych pracowników.
Planujemy stworzenie nowych stanowisk dedykowanych obsłudze projektów finansowych i marketingowych, także z obszaru Knowledge Process Outsourcing - zapowiada Agnieszka Orłowska, Prezes Globalnego Centrum Biznesowego HP we Wrocławiu. - To oznacza, że będziemy poszukiwać również ekspertów płynnie posługujących się językami obcymi, z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze konsultingu czy zarządzania projektami oraz umiejętnością opracowywania zaawansowanych analiz i prognoz rynkowych. Mile widziane będą certyfikaty typu PMI, jak również ACCA czy CIMA - dodaje.
Centrum będzie poszukiwać ekspertów z doświadczeniem w obsłudze procesów marketingowych, księgowych i finansowych, ze znajomością systemu SAP oraz pakietu MS Office, w szczególności programów Excel i Access. Szansę na pracę mają również specjaliści ds. administracji personalnej, kadr i płac oraz obsługi klienta z bardzo dobrą znajomością języka angielskiego oraz drugiego języka obcego, w tym niemieckiego, hiszpańskiego czy francuskiego.
Globalne Centrum Biznesowe HP będzie kontynuować współpracę partnerską z lokalnymi instytucjami i uczelniami m.in. w ramach projektu Kuźnia Kadr oraz programu szkoleń HP Akademia oraz Smart Transfer. Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności wrocławskich studentów, również studiów doktoranckich oraz absolwentów na rynku pracy poprzez podniesienie ich kompetencji w obszarach kluczowych dla sektora usługowego.
W ostatnich dniach koncern Hewlett-Packard podjął decyzję o stworzeniu w Łodzi kolejnego centrum usług biznesowych w kraju. HP, jako globalny lider, posiadający szerokie portfolio produktów, usług i rozwiązań typu end-to-end, otworzył nowe biuro i pozyskuje kolejnych ekspertów z rynku, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Nowa jednostka będzie świadczyć usługi dla zewnętrznych kontrahentów firmy (BPO - Business Process Outsourcing) z obszaru finansów i księgowości, kadr i płac oraz zarządzania relacjami z klientami. Połączone atuty obydwu miast oraz komplementarność centrów będą źródłem synergii i dodatkowych korzyści dla klientów HP.
Autor: jg