Trwają zaawansowane prace na budowie S6 Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta [FILMY]

Orzech

Prace przy budowie S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej weszły na optymalny poziom zaangażowania. Na obu odcinkach wykonawcy działają zgodnie z przyjętym harmonogramem robót budowlanych.

W ramach budowy drogi ekspresowej S6 powstaje bardzo ważna z perspektywy mieszkańców Trójmiasta Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której realizacja została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno – Żukowo (OMT 1) i Żukowo – Gdańsk Południe (OMT 2).

Pierwsze zadanie, które realizowane jest przez Budimex to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km.

W ramach umowy do kwietnia 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rezerwa pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód Miszewo, a także m.in. 28 obiektów inżynieryjnych. Kontrakt realizowany jest przez Budimex w formule „Projektuj i buduj”.

– Nasze wieloletnie doświadczenie i profesjonalny zespół, pozwalają nam trzymać się założonych terminów budowy. Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy – mówi Przemysław Czaja, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.

Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Planowany termin ukończenia robót to kwiecień 2025 r.

Trasa Żukowo - Gdańsk Południe z przesuniętym terminem

Drugie zadanie budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez Konsorcjum Mirbud S.A. / Kobylarnia. W ramach tej inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich.

Cały czas kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest obecny węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Koszt tego odcinka tej inwestycji to 777 mln zł.

WIZUALIZACJA PRZEBIEGU OBWODNICY METROPOLITARNEJ TRÓJMIASTA:

Zdjęcie główne w artykule: metropolitalna-zadanie1.pl