Momentum Leisure świętuje wielkie otwarcie już trzeciego parku tematycznego w Polsce, Majaland Gdańsk, które odbyło się 29 czerwca 2024 r. Po udanych otwarciach parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022) amsterdamski deweloper i operator parków tematycznych wzmacnia swoją pozycję na rozwijającym się rynku Europy Środkowo-Wschodniej, dodając do swojego portfolio Majaland Gdańsk.
Majaland Gdańsk zajmuje powierzchnię 20 000 mkw. i oferuje 24 atrakcje, z których wiele znajduje się w zadaszonej hali. Dogodnie położony w pobliżu historycznego i popularnego turystycznie Gdańska park, jest doskonałym miejscem dla rodzin z dziećmi. Goście mogą korzystać z atrakcji tematycznie związanych z ulubionymi bohaterami bajek, jak Pszczółka Maja, Smerfy, SpongeBob czy Wojownicze Żółwie Ninja. W jednym momencie będzie mogło skorzystać z jego atrakcji ok. 2 tys. gości, a rocznie ma się ich pojawić według szacunków inwestora ok 300 tys.
Na zewnątrz obiektu do dyspozycji odwiedzających jest wodny plac, tańczące fontanny i duży plac zabaw. Z kolei jako całoroczne (ulokowane w budynku) zaplanowano następujące atrakcje: park wodny, rollercoastery, tematyczne strefy zabaw, karuzele.
Park czynny jest codziennie w godzinach 10-18, przez cały rok, z bezpłatnym wstępem dla dzieci poniżej 85 cm wzrostu.
Otwarciu towarzyszyło podpisanie dwóch ważnych umów licencyjnych, które umożliwiły Momentum Leisure połączenie znanych wszystkim Smerfów z Peyo Company z kultowymi postaciami z serii Nickelodeon, w tym m.in. Sponge Bob’em i Wojowoniczymi Żółwiami Ninja. Nowi bohaterowie dołączyli do grona popularnych postaci ze Studio 100, takich, jak Pszczółka Maja i Wiking Vicky.
Nowe umowy licencyjne
Momentum Leisure wzmacnia swoją strategię opartą na własności intelektualnej poprzez uruchomienie Majaland Gdańsk i podpisanie długoterminowych umów z Peyo Company i Nickelodeon. Nowy dyrektor generalny, Wouter Dekkers, mówi: – „Dołączenie do firmy w kwietniu było, jak wskoczenie do rozpędzonej kolejki górskiej. Jestem podekscytowany i zaszczycony, że mogę poprowadzić kolejny etap Majaland w Polsce. Naszym celem jest wzbogacanie naszych parków o fascynującą rozrywkę i atrakcje dla całej rodziny. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że Majaland zaprezentuje naszym Gościom ukochaną markę Nickelodeon i jej bohaterów.”
Dalszy rozwój
Od momentu powstania, Momentum Leisure postrzega Polskę jako rynek napędzający wzrost. Otwarcie trzeciego parku doskonale wpisuje się w strategię zdobycia pozycji liczącego się gracza w branży rozrywki w Europie Środkowo-Wschodniej. Pozyskując i rozwijając atrakcyjne lokalizacje oraz prezentując w swoich parkach cieszące się dużą popularnością postacie z bajek, Momentum Leisure było w stanie zapewnić sobie znaczącą pozycję na rozwijającym się rynku parków tematycznych w Polsce.
W kwietniu 2024 roku Momentum Leisure ogłosiło partnerstwo i współpracę z firmą Mitiska-REIM przy budowie czwartego już parku tematycznego, tym razem na południu Polski, sąsiadującego z największym centrum handlowym Mitiska-REIM w Gliwicach.