W polskich fabrykach powstają innowacyjne i niezawodne podzespoły Toyoty

Orzech

Fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP), zlokalizowane na Dolnym Śląsku, w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem, produkują najważniejsze komponenty do najpopularniejszych hybryd marki. Zakłady słyną przy tym z najwyższych standardów i jakości wytwarzanych elementów, przyczyniając się do legendarnej niezawodności Toyot.

• Podzespoły z polskich linii produkcyjnych zjeżdżają od 2002 roku

• Obecnie w fabrykach w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach powstają kluczowe komponenty do samochodów hybrydowych.

• Posiadają wielkie znaczenie dla Toyoty, ponieważ w Europie Zachodniej auta ze zelektryfikowanymi napędami stanowią już 76% sprzedaży, a zdecydowana większość to hybrydy

Toyota to nie tylko największy koncern motoryzacyjny, ale i technologiczny gigant. 22 ośrodki badawczo-rozwojowe każdego roku zgłaszają 15 tys. patentów, a innowacyjne rozwiązania po serii dokładnych i wymagających testów trafiają do samochodów, wytwarzane są w aż 72 zakładach produkcyjnych na całym świecie. Toyota, by skrócić czas oczekiwania na zamówione auto, prowadzi działalność produkcyjną na wszystkich kontynentach, a w Europie ulokowano osiem fabryk. Jednym z najważniejszych podmiotów w tym regionie jest Toyota Motor Manufacturing Poland.

Jakość i innowacyjność z Polski

Podzespoły z polskich linii produkcyjnych zjeżdżają od 2002 roku. Obecnie w fabrykach w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach powstają kluczowe komponenty do samochodów hybrydowych. To zakład o ogromnym znaczeniu dla marki, ponieważ w Europie Zachodniej auta ze zelektryfikowanymi napędami stanowią już 76% sprzedaży, a zdecydowana większość to hybrydy.

TMMP jest europejskim centrum napędów hybrydowych koncernu z sześcioma liniami produkcyjnymi tych podzespołów. To najlepsze potwierdzenie najwyższych standardów w fabrykach. TMMP jest pierwszym ośrodkiem poza Azją, w którym produkowane są napędy hybrydowe Toyoty. Od 2020 roku w ramach TMMP funkcjonuje Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych, którego celem jest przyspieszenie procesu testowania podzespołów oraz lokalizacji produkcji komponentów hybrydowych w Europie. Dzięki tej jednostce udział europejskich części w produkcji przekładni piątej generacji wynosi aż 78%.

„Serce z Polski” w Toyotach

W polskich fabrykach powstają nie tylko silniki 1.5, 1.8 i 2.0 TNGA, ale także elektryczne przekładnie hybrydowe piątej generacji, w tym silniki elektryczne. W Polsce produkuje się także silniki benzynowe 1.0 i 1.5 l TNGA oraz skrzynie manualne 5-biegowe i 6-biegowe. W 2024 wyprodukowano ponad 1,1 mln podzespołów, a zdolność produkcyjna TMMP to ponad 1,9 mln podzespołów.

Komponenty z polskich fabryk trafiają do tak popularnych modeli w Polsce jak Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla czy Toyota C-HR.

Toyota zainwestowała na Dolnym Śląsku miliardy złotych. Powstało wiele miejsc pracy

Klienci wybierający samochody z podzespołami produkowanymi w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach przyczyniają się do rozwoju ekonomicznego Dolnego Śląska i jego mieszkańców, a także do dalszego zaangażowania koncernu w regionie.

Do tej pory Toyota zainwestowała blisko 7 miliardów zł. W zakładach TMMP zatrudnionych jest blisko trzy tysiące osób. Dodatkowe miejsca pracy powstały u kooperantów japońskiego koncernu.

Źródło: TMMP