W Poznaniu powstaje nowy, oryginalny biurowiec [FILM+WIZUALIZACJE]

Orzech

W stolicy Wielkopolski powstaje nowy, duży biurowiec o oryginalnej architekturze. W Poznaniu, pomiędzy rondem Rataje a galerią handlową Posnania powstaje wysoki na 60 metrów biurowiec. W dalszej kolejności zbudowany zostanie niższy, 7-kondygnacyjny budynek, będący częścią tego samego kompleksu i też pełniący funkcje biurowe. Inwestorem jest firma TMT S.A. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia EASST Architects.

Firma TMT S.A. jest w trakcie budowy 15-kondygnacyjnego biurowca o wysokości prawie 60 metrów. Powierzchnia użytkowa budynku wyniesie 9 256 mkw., a całkowita 18 764 mkw. Dwa podziemne poziomy zostaną przeznaczone pod halę garażową z 87 miejscami postojowymi oraz rowerownię z całą niezbędną infrastrukturą. Dodatkowe 6 stanowisk parkingowych zaplanowano wokół biurowca. Główne wejście do recepcji znajdować się będzie od Alei Komedy. Działka, na której zrealizowana zostanie ta inwestycja ma powierzchnię 5 333 metrów kwadratowych.

W dalszej kolejności planowane jest wybudowanie drugiej części kompleksu biurowego, który również będzie posiadał dwa poziomy hal garażowych oraz siedem kondygnacji nadziemnych zaprojektowanych w podobnym stylu do budynku od strony Ronda Rataje.

Budynek Industrial widoczny będzie ze wszystkich najazdów z Ronda Rataje i zgodnie z zapisami MPZP będzie stanowił dominantę dla ronda i sąsiednich terenów. Będzie też swoistym domknięciem wysokościowym miasta, tworząc pomiędzy budynkiem Bałtyku a budynkami hotelowo-biurowymi kompleksu Andersia w centrum miasta.

Górna część, która mieści w sobie dziesięć kondygnacji, została podzielona na dwie bryły przesunięte w rzucie względem siebie. Dodatkowo trzy kondygnacje zostały przesunięte na osi podłużnej. Dzięki tym zabiegom budynek zyskał rzeźbiarską formę i zaskakuje zróżnicowaną kompozycją przestrzenną. Całość została okryta w powtarzalną siatkę elewacji, aby ujednolicić bogactwo formy budynku.

Efektowna elewacja ma również praktyczną funkcję. Bardzo istotnym elementem projektu dla inwestora i architektów był aspekt chronienia budynku przed słońcem. Z tego powodu elewacja ma dużą głębokość, która ma spowodować zwiększone zacienianie wnętrza, a przez to oszczędności dotyczące klimatyzowania przestrzeni biurowej.

Wertykalne elementy elewacji mają nieznaczne pochylenie, by ułatwić spływ wody. Elementy horyzontalne zostały zaprojektowane jako trapez aby nadać rytmowi elewacji lekkości. Elewacja zostanie wykonana z kompozytów aluminiowych w kolorze grafitowym.

Na dachach budynku zaplanowano zieleń ekstensywną. Dopełnieniem materiałowym będzie surowa blacha stalowa, która ma nadać budynkowi industrialny charakter. W takiej formie będą też wykonane wnętrza biurowca, które zostaną wykonane z takich materiałów jak beton architektoniczny, blacha stalowa czy siatka cięto-ciągniona. Przed budynkiem zaprojektowano skwer, który pełnił będzie funkcje przestrzeni do odpoczynku i spotkań przyszłych najemców i ich gości.

WIZUALIZACJE:

Typ nieznany: feed

Funkcjonalnie budynek będzie posiadał dwa poziomy garaży podziemnych. Na jednym z poziomów garaży będzie znajdowała się rowerownia z zapleczem prysznicy i szatni dla coraz większej rzeszy miłośników dwóch kółek.

Główne wejście do recepcji budynku znajdować się będzie od Alei Komedy. Na ponad stu metrach kwadratowych znajdzie się recepcja i poczekalnia dla gości. Głównym trzonem komunikacyjnym będzie zespół windowy z szybkimi dźwigami z odzyskiem energii.

Na parterze wydzielono dwa lokale usługowe z dostępem do skweru od Ronda Rataje i wewnętrznej przestrzeni pomiędzy projektowanym budynkiem i kolejnym etapem zabudowy. Kolejne cztery piętra są kondygnacjami powtarzalnymi o dużej przestrzeni do dowolnego zagospodarowania.

Skomunikowane będą dodatkową klatką wewnętrzną. Wyższe kondygnacje zbudowane są wokół trzonu komunikacyjnego, tak aby wszystkie pomieszczenia miały nieograniczony dostęp do widoku na miasto i przyległe tereny. Każda z nich będzie miała około 580 m do zagospodarowania biurami. Nad piątą kondygnacją przestrzenie będą miały dodatkowy dostęp do tarasów, które powstały dzięki zabiegowi przesunięcia bryły.