W sercu Warszawy, na szczycie najwyższego budynku Unii Europejskiej, powstaje miejsce, które redefiniuje sposób doświadczania miasta. Highline Warsaw to nie tylko punkt widokowy, ale przestrzeń, gdzie historia, nowoczesność i natura splatają się w unikalne doświadczenie. To harmonijne połączenie stało się inspiracją dla nazwy atrakcji, która wznosi stolicę Polski na jeszcze wyższy poziom, dostępny dla turystów i mieszkańców Warszawy już od tego lata.
• Highline Warsaw otworzy się latem 2025 roku i stanie się piątą lokalizacją Magnicity w Europie – po Paryżu, Rotterdamie i Berlinie – oraz szóstą na świecie, po Chicago
• Dla Warszawy dołączenie do globalnej sieci miast oglądanych z nowej perspektywy to nie tylko nowa atrakcja turystyczna
• To zaproszenie do innowacyjnej podróży przez historię i charakter miasta, która łączy najnowsze technologie z autentycznymi doświadczeniami
Tego lata Warszawa zyska zupełnie nową, niespotykaną dotąd perspektywę
Magnicity, międzynarodowa marka stojąca za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych panoramicznych atrakcji na świecie, ogłasza otwarcie Highline Warsaw. To pierwsza tego typu przestrzeń w Polsce, która powstaje na szczycie 310-metrowej Varso Tower, dzięki czemu będzie najwyżej położoną atrakcją tego typu w całej Unii Europejskiej.
Znajdując się na samym szczycie 310-metrowego Varso Tower, „Highline Warsaw” symbolizuje nie tylko fizyczne uniesienie się ponad miasto i spojrzenie na nie z zupełnie nowej, najwyższej jak dotąd perspektywy. Nazwa Highline oddaje także emocje i wyjątkowy charakter tego miejsca, które nie jest tylko punktem widokowym, a doświadczeniem zawieszonym między niebem a miastem.
W Highline Warsaw odwiedzający dosłownie spacerują w chmurach, zwłaszcza na tarasie na 53. piętrze, który daje wrażenie unoszenia się nad Warszawą. Nazwa przywołuje skojarzenia z wysokością i elegancją, zaś samo słowo „highline” to synonim pionu i nowoczesności. Nawiązuje do smukłej ścieżki wytyczonej w niebie, gdzie horyzont wydaje się nie mieć końca, a miasto rozciąga się u stóp. To słowo z międzynarodowym wydźwiękiem – proste, ale silne, jak doświadczenie, które reprezentuje.
Taras widokowy na 53. piętrze zaoferuje gościom także panoramiczny punkt obserwacyjny, który pozwoli spojrzeć na warszawski skyline z nowej, najwyższej perspektywy. Dodatkowo serce projektu – taras z ogrodem na 49. piętrze, w połączeniu z rooftop barem, Highline Warsaw nawiązuje również do relaksu w otoczeniu nowoczesnej architektury i natury, tak by każdy mógł w spokojnej atmosferze podziwiać życie miasta.
– Wybierając nazwę Highline Warsaw zależało nam, aby podkreślić, że jest to miejsce, które nie tylko zapewni widok na panoramę i horyzont Warszawy z najwyższego dostępnego w mieście poziomu. To także ambicja, za którą stoi coś więcej niż kolejny punkt widokowy, rooftop bar czy atrakcja dla turystów – to miejsce, które gwarantuje niezapomniane przeżycia i pozwala ludziom złapać tzw. high – podkreśla Bartłomiej Kaproń, marketing manager w Highline Warsaw.
Projekt wpisuje się w filozofię Magnicity czyli globalnego lidera, który od pięciu dekad tworzy niezapomniane miejskie doświadczenia na wysokości. Ideą jaka stoi za Highline Warsaw, piątą europejską, a szóstą globalną lokalizacją Magnicity, jest połączenie ludzi na nowych wysokościach, stworzenie nowego horyzontu i miejsca na niezapomniane przeżycia w Warszawie.
Przestrzeń 1800 metrów kwadratowych Highline Warsaw wypełnią multimedialne ekspozycje z wykorzystaniem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, concept store ze strefą fotograficzną, rooftop bar oraz zielony taras widokowy o powierzchni 400 mkw. Planowane otwarcie już w tym sezonie letnim.
Najwyższy ogólnodostępny taras
Taras widokowy znajdować się będzie na wysokości 230 metrów. Obecnie najwyższy ogólnodostępny taras w Polsce znajduje się na przedostatnim, 49. piętrze wieży Sky Tower we Wrocławiu, na wysokości około 200 metrów.
HB Reavis, właściciel Varso Tower w Warszawie, najwyższego wieżowca Unii Europejskiej, wybrał Magnicity do obsługi trzech ostatnich pięter budynku, na których powstanie wyjątkowa przestrzeń z panoramicznym tarasem widokowym.
Sercem projektu będzie HighGarden – panoramiczny rooftop bar z zielonym tarasem, otoczony spektakularną panoramą stolicy
Highline Warsaw to nie tylko miejsce do podziwiania widoków, ale przestrzeń do ich przeżywania – czy to uwieczniając chwile na niezapomnianych zdjęciach na 53. piętrze czy, odkrywając sekrety miasta w multimedialnych przystankach tematycznych. Na miejscu powstanie także concept store oraz specjalna strefa fotograficzna, dzięki którym goście będą mogli zabrać ze sobą wyselekcjonowane pamiątki oddające ducha tej wyjątkowej wizyty.
– Highline Warsaw to coś więcej niż punkt widokowy – to celebracja ducha miasta i powód do dumy dla Polski. Tworzymy przestrzeń, w której Warszawiacy oraz turyści z Polski i zagranicy będą mogli spojrzeć na miasto z nowej perspektywy – dosłownie i w przenośni. To moment, w którym Warszawa wchodzi na światową scenę – powiedział Przemysław Konieczyński, dyrektor generalny Highline Warsaw.
Dla Magnicity miasto to nie tylko widok — to emocje, historie i doświadczenia
Dlatego punkty widokowe zmienia w tętniące życiem, interaktywne przestrzenie kulturalne. Z atrakcji, jakie udostępnia marka korzysta rocznie ponad 3 miliony osób. Każdy projekt przygotowywany przez firmę powstaje we współpracy z lokalnymi architektami, projektantami i historykami, by uchwycić autentyczny klimat miejsca i wznieść go na wyżyny. Zespół Highline Warsaw stworzy grupa około 50 ekspertów, których rekrutuje Magnicity, by zapewnić najwyższy standard miejskich doświadczeń w stolicy.
– Nie kopiujemy miast – pokazujemy to, co w nich wyjątkowe. Taka jest filozofia Magnicity. Highline Warsaw i HighGarden to coś więcej niż kolejny punkt widokowy – to przestrzeń, która odzwierciedla energię, kreatywność i ambicję Warszawy – dodał Przemysław Konieczyński.
WIZUALIZACJE: