Budowa Zakładu Techniki MPK Łódź zbliża się do półmetka. Produkowane będą w nim części do taboru miejskiego przewoźnika oraz modernizowane i przebudowywane łódzkie tramwaje.
Remont zajezdni idzie zgodnie z harmonogramem i ma zakończyć się w drugiej połowie 2025 r. Wykonano już większość prac konstrukcyjnych nowych hal. Trwa budowa dachu, a także roboty związane z instalacjami wodno-kanalizacyjnymi i montażem kanałów wentylacyjnych.
Co tu powstanie?
Niemal cały teren, na którym znajduje się dawna zajezdnia, przechodzi gruntowną przebudowę. W nowym zakładzie od strony wschodniej będą prowadzone naprawy bieżące – stąd po oględzinach i pracach wstępnych tabor będzie mógł opuścić teren zakładu bądź zostanie przetransportowany do części napraw głównych.
W hali mają znaleźć się m.in. naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownia, lakiernia, stolarnia, spawalnia, demontaż, myjnia, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.
W obiekcie będzie mógł funkcjonować dwuzmianowy system pracy przy łącznym zatrudnieniu 200 pracowników produkcyjnych i 25 pracowników biurowych. Prowadzone będą tam zarówno naprawy bieżące pojazdów, jak również modernizacje i remonty kapitalne tramwajów. Ponadto w zakładzie będą produkowane i regenerowane podzespoły taboru tramwajowego i autobusowego.
Historia:
Zajezdnia Helenówek (znajdująca się obecnie przy ul. Zgierskiej 256) powstała w 1922 r. jako czołowa zajezdnia ŁWEKD (Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych Kolei Dojazdowych). Funkcjonowała do 2012 r.
Źródło: UM Łódź / lodz.pl