MPK kompleksowo przebuduje w tym roku prawie dwukilometrowy odcinek od byłej zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Dzięki odwodnieniu stworzy zielone torowisko. – Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – zapowiada Krzysztof Balawejder, prezes.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ogłosiło wczoraj, 4 czerwca, przetarg na wykonanie remontu torowiska tramwajowego w ul. Olszewskiego, od ul. Wróblewskiego (zajezdnia Dąbie) do pętli Biskupin, wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Zainteresowani mogą się zgłaszać najpóźniej 7 lipca. O wyborze zwycięzcy zadecydują cena (60%), okres gwarancji (20%) oraz termin realizacji (20%), Maksymalnie będzie miał na nią czas do 13 listopada.
– Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca – informuje przewoźnik. – Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 24 października, wtedy powinien zostać puszczony ruch tramwajowy.
Kompleksowa przebudowa
To największy tegoroczny remont torowiska we Wrocławiu. Przebudowa będzie kompleksowa. MPK wymieni 3,6 km torów, rozsunie je dla zachowania skrajni (z 3,6-3,65 m do 3,9 m), a także zadba o nowe: kable zasilające, sieć trakcyjną oraz stalowe i betonowe słupy trakcyjne.
– Tylko część wymienianych w ostatnich latach słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie – mówi Tomasz Sikora, rzecznik MPK. – Na razie torowisko ułożone jest na podsypce, na podkładach drewnianych i betonowych. Nie ma odwodnienia, a jak wynika z technicznej ekspertyzy "stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu".
MPK Wrocław
Zielone torowisko i ważne połączenie
Zgodnie z zaleceniem, planowane odwodnienie ma mieć formę drenażu francuskiego (stosowanego przy odwadnianiu dróg). W efekcie powstanie zielone torowisko.
– Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – komentuje Krzysztof Balawejder, prezes MPK.
Zakres inwestycji jest jeszcze szerszy. Obejmie pętlę na Biskupinie, a także przystanki i przejazdy przez torowisko. Przewoźnik zwraca szczególną uwagę na jedno: połączenie Olszewskiego z projektowaną Aleją Wielkiej Wyspy (o zbliżającym się końcu przygotowań do jej budowy pisaliśmy w kwietniu). W tym przypadku MPK chce skoordynować prace z Wrocławskimi Inwestycjami, tak by dwa remonty odbyły się w tym samym czasie.