[Wrocław] Na Sienkiewicza wydzielają torowisko dla tramwajów

[Wrocław] Na Sienkiewicza wydzielają torowisko dla tramwajów

Kajtman
Kajtman
REKLAMA

W drugiej połowie września skończy się wydzielanie torowiska tramwajowego na ulicy Sienkiewicza, na odcinku między ulicą Bujwida a Ukrytą. To kolejne tory, które wydzielono w tym roku -  w sumie urzędnicy zaplanowali na 2012 wydzielenie prawie 5 kilometrów torowisk.

Na ulicy Sienkiewicza już pojawiły się pasy wydzielające tramwajowe torowisko. Cała operacja skończy się w drugiej połowie września.

- Decyzją WIM UM do końca drugiej dekady września zostaną wykonane prace związane z wydzieleniem torowiska tramwajowego na ulicy Sienkiewicza na odcinku Bujwida - Ukryta (oznakowanie poziome oraz pionowe) - informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

O planach wydzielenia torowiska na Sienkiewicza pisaliśmy już w marcu, przy okazji informacji o wydzielaniu torów na Podwalu. Już wtedy urzędnicy zapowiadali, że w 2012 roku chcą wydzielić w sumie 4870 metrów toru pojedynczego. W tym roku przed nami jeszcze wydzielenie torowiska na ul. Jedności Narodowej (między Oleśnicką a Wyszyńskiego) i na ul. Reymonta (pomiędzy ul. Biskupa Tomasza Pierwszego i Kleczkowską).


Wiosną zapytaliśmy też na Politechnice Wrocławskiej, gdzie w pierwszej kolejności trzeba wydzielić tory. Wymieniono dwa miejsca.

– W tej chwili najbardziej potrzeba wydzielenia torowisk na Podwalu i na Grabiszyńskiej na południe od wiaduktu przy Oporowskiej – mówił w marcu Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

O ile torowisko na Podwalu już zostało wydzielone, o tyle sytuacja na ul. Grabiszyńskiej od Bzowej do FAT-u wygląda zgoła inaczej. Tam tramwaje wydzielonych torów nie będą miały przez najbliższych kilka lat, bo ten odcinek przeszedł jedynie remont. W efekcie tramwaje będą tam stać w korku jeszcze długo.

Czy Waszym zdaniem wydzielenie torowiska na Sienkiewicza to dobry pomysł? A może spowoduje to ogromne korki w tym rejonie Wrocławia? Zapraszamy do dyskusji.

Autor: tm
Tagi:

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Amerykański BNY Mellon zwiększa zatrudnienie w swoim centrum we Wrocławiu
Amerykańska firma BNY Mellon będąca międzynarodowym liderem w dziedzinie zarządzania inwestycjami i...
Nexity wystartowało ze sprzedażą nowego etapu osiedla City Vibe w Krakowie [WIZUALIZACJE]
Rozpoczęła się sprzedaż II etapu pierwszej w Krakowie inwestycji Nexity Polska – City Vibe przy...
We Wrocławiu trwa rewitalizacja linii kolejowej w kierunku Sobótki i Świdnicy [FILM + ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują za blisko 200 mln zł rewitalizację linii kolejowej z Wrocławia...
Amerykański koncern Gates zwiększa zatrudnienie w swojej fabryce w Legnicy
Jeden z liderów na rynku w produkcji zaawansowanych technologicznie pasków gumowych i przewodów, któ...
Develia rozpoczęła we Wrocławiu budowę osiedla Kaskady Różanki [WIZUALIZACJE]
Develia rozpoczęła przedsprzedaż lokali w inwestycji Kaskady Różanki przy ulicy Chorwackiej. De...
Gdańsk: Uni-logistics pierwszym najemcą w Panattoni Park Tricity East VI
Spółka Uni-logistics, specjalizująca się w spedycji morskiej, kolejowej, lotniczej i transporcie dro...
Pierwszy pociąg hybrydowy szykuje się do podróży po Dolnym Śląsku
Pierwszy z sześciu pociągów hybrydowych zamówionych przez Koleje Dolnośląskie dotarł do legnickiej b...
Pod Warszawą powstanie 60 market OBI w Polsce
W aglomeracji warszawskiej ruszyła budowa piątego marketu sieci OBI. Będzie to jednocześnie 60 sklep...
Francuski potentat z branży logistycznej GEFCO rozwija swoje dwa centra pod Wrocławiem
Kolejna wielka i znana międzynarodowa firma stawia na Aglomerację Wrocławską i inwestuje w rozwój. F...
W Krakowie trwa budowa nowej wielofunkcyjnej hali sportowej Akademii Górniczo-Hutniczej [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
W stolicy Małopolski, przy ul. Buszka trwa budowa nowej hali sportowej Akademii Górniczo-Hutniczej (...