80 milionów złotych na linię kolejową między Łukowem a Dęblinem

Orzech

Dwa wyremontowane przystanki w Borowinie i Hordzieżce, nowy tor na moście kolejowym nad Wisłą, 10 przejazdów z nową nawierzchnią i 3 przejazdy z automatyczną samoczynną sygnalizacją świetlną – taki będzie efekt prac na linii od Łukowa do Dęblina (lk26). Prace za 80 mln zł netto finansowane będą ze środków własnych PKP PLK S.A. i unijnych KPO.

Wygodniej wsiądą do pociągów mieszkańcy Borowiny i Hordzieżki położonych między Łukowem a Dęblinem (lk26). W tych miejscowościach PKP PLK S.A. zbuduje nowe perony. Wyposażymy je w nowe wiaty tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie.

Na 25-kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymienimy tor. Pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej PKP PLK S.A. poprawi nawierzchnię toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie wyposażymy w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. Prace będą prowadzone także na stacji Okrzeja. Tam zajmiemy się oczyszczeniem tłucznia pod torem nr 1 oraz regulacją 4 rozjazdów.

Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO.

Za niespełna 10 mln zł ze środków własnych spółki PKP PLK S.A. remontuje most kolejowy nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie. Wymieniane są mostownice jednego toru i wzmacniamy konstrukcję obiektu.

W ubiegłym roku takie same prace przeprowadzone zostały na sąsiednim torze. Roboty będą trwały pół roku. Po zakończeniu remontu pociągi będą jeździć ciszej i bezpieczniej.

Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzimy po jednym torze.

Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.

Źródło: PKP PLK S.A.