9,5 km nowymi jezdniami trasy głównej DK7 pod Warszawą

Orzech

Przed kierowcami kolejne zmiany w organizacji ruchu na DK7 pomiędzy Czosnowem a Modlinem. Na większości odcinka ruch zostanie przełożony na nowe jezdnie trasy głównej. Od piątkowego popołudnia kierowcy będą już korzystali z poszerzonego mostu.

Inaczej pojedziemy pomiędzy Modlinem a Czosnowem

Od południa 11 lipca 2024 r. na odcinku ok. 1,3 km w Czosnowie kierowcy poruszają się w stronę Warszawy nową jezdnią. W kierunku Gdańska ruch bez zmian, z tym, że zlikwidowany został zamienny układ pasów ruchu 2+1. Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu szerokości 3 m każdy w obu kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 50 km/h.

Po południu, na odcinku ok. 2 km pomiędzy skrzyżowaniem DK7/DK62 w Modlinie i mostem na Wiśle, GDDKiA przełożyła ruch w obu kierunkach na nowe jezdnie główne.

Skrzyżowanie DK7/DK62 w Modlinie zostanie przeniesione bliżej nowych jezdni trasy głównej. Ruch z DK62 od strony Płocka w kierunku Warszawy ominie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i włączy się łącznicą do DK7 przed mostem w Nowym Dworze Mazowieckim. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu szerokości 3 m każdy, z ograniczeniem prędkości do 50km/h.

Natomiast w piątek, 12 lipca br. (po południu), na moście przez Wisłę, ruch w obu kierunkach będzie się odbywał jego nową jezdnią, w stronę Gdańska. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (pas wolny – prawy szerokości 3 m, a szybki – lewy 2,65 m), z ograniczeniem prędkości do 50 km/h.

Nie jedź na pamięć

GDDKiA prosi o zachowanie szczególnej ostrożności, zwracanie uwagi na oznakowanie, dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Zmiany w organizacji ruchu są na bieżąco zamieszczane na stronie internetowej kontraktu.

S7 Płońsk – Czosnów

Na całym blisko 35-kilometrowym odcinku DK7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem, podzielonym na trzy zadania realizacyjne, trwają prace budowlane.

Wraz z ich postępem wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu. Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej. Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Procentowe zaawansowanie robót przedstawia się następująco:

- Płońsk Płd. – Załuski – 46 proc.

- Załuski – Modlin – 51 proc.

- Modlin – Czosnów – 70 proc.

W przypadku odcinka Płońsk Płd. – Załuski termin umowny nie uległ zmianie (maj 2025 r.), natomiast dla dwóch kolejnych zadań podpisane zostały aneksy wydłużające czas na ukończenie do sierpnia 2025 r.

W procedowaniu są roszczenia wykonawców wszystkich trzech odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych.

Źródło: GDDKiA