Bezpieczniej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej

Orzech

Na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej w 2024 r. zwiększył się poziom bezpieczeństwa. W marcu dodatkowe zabezpieczenie zyskali kierowcy na skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na nowe rogatki i sygnalizację przeznaczyły blisko 7 mln zł ze środków budżetowych. To kolejne prace zwiększające bezpieczeństwo na torach i drogach Dolnego Śląska.

Od marca we Wrocławiu na skrzyżowaniu ulicy Przy Torze z linią Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce kierowców dodatkowo wspomagają urządzenia. Rogatki i sygnalizacja świetlna ostrzegają przed nadjeżdżającym pociągiem. Po zmroku lepsze warunki komunikacji gwarantuje nowe ledowe oświetlenie. W 2024 roku PLK SA wymieniły urządzenia na przejazdach na tej samej linii przy ul. Chałupniczej we Wrocławiu oraz w Nadolicach Małych na ul. Zielonej.

Nowe urządzenia zamontowane w tym roku zwiększają również bezpieczeństwo kierowców i pasażerów pociągów na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki. Na ważnej trasie Wrocław – Szczecin prace wykonano na dwóch przejazdach w Orzeszkowie i jednym w Wilkszynie. PLK SA zamontowały przed torami rogatki oraz sygnalizację świetlną i dźwiękową. Przez kolejowo-drogowe skrzyżowania w Orzeszkowie jeździ m.in. szkolny autobus.

Przejazd w Orzeszkowie:

Prace wykonane w 2024 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej mają wartość 6,8 mln zł netto. Finansowanie zapewniły środki budżetowe.

PLK SA konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na Dolnym Śląsku. Dodatkowe urządzenia zabezpieczają przejazdy m.in. na przywróconej do ruchu linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę.

W styczniu br. spółka podpisała umowy na modernizację kolejnych 13 przejazdów. Zadanie pn. „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych — etap III” o wartości 17 mln zł netto finansowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wykonanie prac planowane jest do kwietnia 2025 r.

Źródło: PKP PLK S.A.