Dino Polska inwestuje w rozbudowę sieci sklepów i zaplecza logistycznego

Orzech

Największa polska sieć supermarketów spożywczych Dino Polska podsumowuje działalność w I kw. 2024 r. Zapowiada dalszą dużą ekspansję i rozbudowę sieci sklepów oraz zaplecza logistycznego.

W I kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 6,7 mld zł i były o 20,3% wyższe niż w I kw. 2023 r. Na koniec marca 2024 r. sieć posiadała 2438 sklepów, o 228 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 330 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 42,4 tys. pracowników.

W I kw. sieć Dino uruchomiła 32 nowe markety. Na koniec marca 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2438 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację zakupów spożywczych i innych produktów podstawowej potrzeby.

Na koniec marca 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 960,9 tys. metrów kwadratowych i była o 10,5% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2024 r. 330 mln zł i były o 6% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w I kw. 2024 r. wyniosły 6,7 mld zł i były o 20,3% wyższe niż rok wcześniej. 41% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I kw. 2024 r. poziom 11,9% i wynikała zarówno ze wzrostu liczby klientów w sklepach Dino, jaki i ze wzrostu liczby produktów nabywanych podczas pojedynczych zakupów.

– Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec I kw. 2024 r. posiadało je 2210 sklepów, co stanowiło 91% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 88,2MW. Dino Polska uzyskała w I kw. 2024 r. 10,4 GWh energii ze słońca, o 37,4% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.

Informacje o Dino:

Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino to także jedna z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i wartości sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Markety Dino są otwarte od poniedziałku do soboty w godzinach od 6:00 do 22:30 oraz w niedziele handlowe w godzinach 8:30 do 20:00 (pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów).