Docelowo 2500 nowych miejsc pracy! Niemiecka Otto Group otworzyła olbrzymie centrum logistyczne w woj. lubuskim

Orzech

Kolejna wielka inwestycja zagraniczna w zachodniej części Polski. W czwartek 24 października niemiecka Otto Group, właściciel m.in. marki Bonprix, otworzyła centrum logistyczne w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). To jeden z największych hubów logistycznych w Polsce. Koszt tej wielkiej inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Docelowo firma chce zatrudnić 2,5 tys. osób.

To jeden z największych hubów logistycznych w Polsce o powierzchni 280 tys. mkw. Sama powierzchnia budynków wynosi tyle, ile 16 boisk piłkarskich. Obsługuje szereg linii automatycznych i zrobotyzowanych oraz wykorzystuje AI. Centrum działa w ramach spółki Hermes Fulfilment. Centrum w Koninie Żagańskim rocznie będzie obsługiwać 80 mln przesyłek.

Łączna powierzchnia ma blisko 250 tysięcy metrów kwadratowych. Powstało na niej 9 hal o powierzchni 115 tysięcy mkw. Obiekt wyposażono m.in. w zautomatyzowany system sortujący (tzw. pouch sorter) i automatyczną sortownię do segregacji paczek. Zautomatyzowano także ich pakowanie w folię, produkcję kartonów do wysyłki czy wewnętrzny transport palet. Centrum wybudowała firma firma Panattoni.

Otto Group to niemiecka firma rodzinna założona w 1949 r. przez Wernera Otto. Przez lata była znana głównie ze sprzedaży katalogowej zaczynając od sprzedaży butów. W ostatnich dwóch dekadach dynamicznie zmieniła się w jedną z największych firm e-commerce na świecie.

W Polsce Otto Group jest znana przede wszystkim z marek Bonprix – jednej z najpopularniejszych marek modowych, która specjalizuje się w sprzedaży wysyłkowej i online i Hermes – działającej w obszarze logistyki i dostaw, będącej jednym z ważniejszych europejskich graczy na rynku kurierskim i logistycznym.

– Grupa Otto jest prawdziwie europejskim przedsiębiorstwem. Generujemy tutaj 80 procent naszych przychodów i dlatego jesteśmy największym sprzedawcą internetowym o europejskim pochodzeniu – podkreślił podczas uroczystego otwarcia centrum prof. dr Michael Otto, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Otto.

– Rynek europejski jest kamieniem węgielnym naszego sukcesu i ambicji. Widzimy zakład w Iłowej jako kolejny centralny węzeł w ekosystemie logistycznym w ramach naszej Grupy, obok silnych lokalizacji w Niemczech – dodał.

– Lokalizacja jest doskonała logistycznie. Centrum w tym momencie będzie służyło głównie do obsługi klientów w Niemczech – poinformowała Joanna Komorowska, dyrektor zarządzająca centrum.

– "W przyszłym roku zamierzamy zatrudnić do 1 tys. osób. W następnych latach docelowo do nawet 2,5 tys. osób" dodała. – Szukamy inżynierów, elektroników, mechatroników oraz elektryków. Zatrudnimy również pracowników administracyjnych – powiedziała Komorowska.

W otwarciu centrum logistycznego uczestniczył wicepremier Krzysztof Gawkowski, minister cyfryzacji.

– "To jest coś, co nie zdarza się często. Doskonała koordynacja międzynarodowa, która połączyła w tym miejscu biznes i władze samorządowe. Projekt Grupy Otto jest bardzo szeroko otwarty dla nowych potrzebnych ludzi. To doskonały przykład jak technologia uzupełnia człowieka, a człowiek może z tej technologii korzystać" – podkreślił wicepremier.

– "Grupa Otto pojawiła się Iłowej 5 lat temu. Powiedzieli o możliwej inwestycji, ale podali, że mają jeszcze kilkanaście innych lokalizacji w Polsce, Czechach i Niemczech. Wierzyłem w inwestycję od samego początku. Dziś to nie tylko tysiące miejsc pracy, ale również miliony dochodów rocznie dla gminy właśnie z podatków" – powiedział Paweł Lichtański, burmistrz Iłowej.

Na zdjęciu.: Kevin Kufs (CEO Hermes Fulfilment), Tomasz Klimczak (Managing Director Hermes Fulfilment Sp. z o.o.), Krzysztof Gawkowski (Deputy Prime Minister of Poland), Prof. Dr. Michael Otto (Chairman of the Supervisory Board, Otto Group), Kay Schiebur (Member of the Executive Board, Services, Otto Group), Joanna Komorowska (Managing Director Hermes Fulfilment Sp. z o.o).

O Otto Group:

Otto Group to niemiecka firma rodzinna założona w 1949 r. przez Wernera Otto. Przez lata była znana głównie ze sprzedaży katalogowej zaczynając od sprzedaży butów. W ostatnich dwóch dekadach dynamicznie zmieniła się w jedną największych firm e-commerce na świecie. W 2023 r. osiągnęła przychody na poziomie 15 mld.

Grupa jest obecna w kilku segmentach, m.in. e-commerce/marketplace, brand concepts, sklepy stacjonarne, usługi, fraud prevention oraz finans.

Źródło: PAP / materiały prasowe inwestora