Galeria Askana w Gorzowie Wielkopolskim wkracza w nowy etap funkcjonowania. Zmiana właściciela przyniosła nową strategię funkcjonowania obiektu, szeroko zakrojone modernizacje i plany leasingowe oraz intensywne działania marketingowe. Przeprowadzane obecnie inwestycje już przynoszą pierwsze efekty, a Galeria zyskuje drugą młodość.
Pod skrzydłami nowego właściciela – spółki Polprop 4 – ruszył szeroko zakrojony program remontowy w wielu obszarach działalności obiektu. Celem prac inwestycyjnych jest podniesienie m.in. standardów technicznych, odświeżenie wnętrz, wprowadzenie rozwiązań dla komfortu klientów i najemców. Wszystkie podjęte działania są jednocześnie podstawą do wdrożenia nowej strategii leasingowej popartej aktywnym marketingiem.
– „Nowy inwestor, doświadczony zespół zarządzający, leasingowy i marketingowy oraz ukierunkowana wizja przyszłości to dla Galerii Askana zastrzyk energii, który realnie wpływa na postrzeganie obiektu w oczach klientów i najemców. Widzimy już pierwsze zadowalające efekty wprowadzanych zmian i jesteśmy podekscytowani tym, co jeszcze nas czeka na różnych polach działalności” – zauważa Bartosz Augusiak, dyrektor Galerii Askana.
Najważniejsze zrealizowane i trwające prace obejmują:
• Parking – wyremontowano wszystkie poziomy parkingu i zainstalowano stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto zlikwidowano odpłatność za korzystanie z parkingu, co zwiększyło atrakcyjność wizyt w obiekcie wśród klientów i jest elementem tworzenia korzystniejszego środowiska biznesowego dla najemców.
• Wnętrza galerii – całkowicie odświeżono najniższy poziom galerii, wymieniono posadzki, odnowiono sufity, wyremontowano toalety i wdrożono nowy system identyfikacji wizualnej, a nośniki reklamowe zostały uporządkowane – wszystko to dla lepszej estetyki i wygody odwiedzających. Prace remontowe podkreśliły dotychczasowe atuty galerii i nadały jej nowoczesny, ale wciąż przytulny charakter. W miejscu dawnej fontanny funkcjonuje teraz duża, otwarta przestrzeń spotkań przy kawie.
• Nowy system BMS – wymieniono system zarządzania budynkiem na nowoczesny BMS, który efektywniej steruje ogrzewaniem, wentylacją, oświetleniem i innymi instalacjami. Pozwala to optymalnie zużywać energię w zależności od pory dnia i liczby gości.
• Oświetlenie LED – oświetlenie w częściach wspólnych zastąpiono energooszczędnymi oprawami LED. Zapewniają one lepsze doświetlenie przestrzeni przy znacznie mniejszym poborze prądu i niższych kosztach utrzymania.
• Schody i chodniki ruchome w trybie oszczędnym – we wszystkich ciągach komunikacyjnych zainstalowano system start-stop, który wstrzymuje pracę schodów ruchomych i ruchomych chodników, gdy nie są używane przez klientów. Rozwiązanie to redukuje zużycie energii bez wpływu na wygodę przemieszczania się po centrum.
• Modernizacja ogrzewania i klimatyzacji (w planach) – kolejnym krokiem będzie unowocześnienie systemów grzewczych oraz chłodzących budynku. Planowana inwestycja ma obniżyć koszty zużycia energii i poprawić komfort termiczny wewnątrz galerii, jednocześnie zmniejszając ślad węglowy obiektu.
Jednym z ciekawszych nowych elementów w Galerii Askana jest bimba, czyli specjalnie zaprojektowany tramwaj, w którym funkcjonuje Kawiarnia Grand Cafe. Konstrukcja, o długości 7 metrów, szerokości 2,2 metra i wadze 4 ton, mieści się przed budynkiem i stanowi charakterystyczny punkt, przyciągający zarówno mieszkańców, jak i turystów.
Podjęte przez inwestora starania są bazą pod plany leasingowe, których celem jest wprowadzenie do Galerii Askana nowych marek i sieci handlowych nieobecnych do tej pory w regionie. Wsparcie w tym zakresie stanowi prężny marketing skupiony na dotarciu do jak najszerszego grona klientów, poinformowaniu o zmianach i zachęceniu do odwiedzin.
– „Galeria Askana wkracza w nowy etap – łączy modernizację z pielęgnowaniem swojego wyjątkowego klimatu i silnej więzi z lokalną społecznością. W najbliższej przyszłości nasz obiekt przejdzie rebranding, aby odzwierciedlić kompleksowe zmiany, które się w nim dokonują” – zapowiada Anna Sip, dyrektor marketingu Galerii Askana.
Galeria Askana nie tylko przechodzi metamorfozę wizualną, ale także redefiniuje swoje podejście do zarządzania i budowania relacji z klientami oraz najemcami. Dzięki nowym inwestycjom i strategiom, Askana nie ustępuje miejsca konkurencji jako dynamiczne, otwarte na potrzeby mieszkańców i biznesu centrum handlowe.
GALERIA ASKANA ma 55 tys. mkw. powierzchni całkowitej, w tym prawie 19 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której znajduje się multipleks Helios z pięcioma salami na 1,2 tys. osób, a wśród salonów wiele lubianych i obecnych jedynie w tej gorzowskiej galerii sklepów jak m.in.: Solar, Kazar, Venezia, Vistula; Wólczanka, Bytom, Molton, Premium Multibrand Store, Ochnik.