Holcim inwestuje w rozwój terminala przemiałowego w porcie w Szczecinie

Orzech

Kolejna wielka inwestycja w Szczecinie. Holcim Polska, lider innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych, rozpoczyna modernizację przemiałowni w szczecińskim porcie. To jeden z kluczowych projektów firmy, związany z linią cementu i wspierający zrównoważone budownictwo w Polsce

• Przemiałownia w Szczecinie to nie jedyna inwestycja Holcim Polska w województwie zachodniopomorskim.

• Spółka posiada wytwórnie betonu w Szczecinie, Koszalinie oraz Ustroniu Morskim.

• W tym roku planowane jest również uruchomienie zakładu w Stargardzie Szczecińskim.

– „Dzięki tym działaniom nasza firma umacnia swoją pozycję jako innowacyjny i odpowiedzialny partner w branży budowlanej, oferując klientom nowoczesne rozwiązania logistyczne. Jednocześnie wspieramy rozwój polskiej gospodarki oraz lokalnej infrastruktury. Jesteśmy częścią polskiego rynku od 30 lat, konsekwentnie inwestujemy w jego rozwój, dostarczając rozwiązania, które kształtują przyszłość budownictwa w Polsce” – mówi Krzysztof Frączek, dyr. handlowy, Holcim Polska.

Modernizacja przewiduje integrację szczecińskiego terminalu przemiałowego z transportem kolejowym, co ma zredukować koszty logistyczne, a tym samym zwiększyć konkurencyjność obiektu. Dzięki ulepszonej logistyce zwiększy się terminowość dostaw materiałów, co - jak podkreślają przedstawiciele branży budowlanej - ma kluczowe znaczenie dla realizacji harmonogramów inwestycyjnych.

– „Produkowany w Szczecinie cement oraz spoiwa drogowe będą w pierwszej kolejności dedykowane klientom na rynku polskim, wspierając lokalne projekty infrastrukturalne i budowlane. Nadwyżki produkcji zostaną przeznaczone na eksport do krajów Unii Europejskiej, co podkreśla strategiczną rolę Polski jako dostawcy zrównoważonych materiałów budowlanych dla całej Europy” – wskazuje dyr. Krzysztof Frączek.

Lokalizacja przemiałowni cementu w szczecińskim porcie zapewnia dogodny dostęp do transportu morskiego, usprawniając transport krajowych surowców i eksport produktów. Dzięki temu przedsiębiorcy budowlani otrzymają szybciej wysokiej jakości cement, zachowując jego odpowiednie parametry. To także element wspierania krajowej gospodarki i redukcji śladu węglowego w transporcie. Polska stanie się jeszcze bardziej niezależna od importowanych surowców, eliminując ryzyko związane z niestabilnymi łańcuchami dostaw spoza Unii Europejskiej.

– „Nie należy również zapominać o zrównoważonym rozwoju. Dzięki tym modernizacjom docelowo obniży się emisja CO2, a zmniejszenie ruchu ciężarówek na drogach przyczyni się do ochrony środowiska i poprawy jakości życia mieszkańców. Zmodernizowana przemiałownia w pełni wykorzysta możliwości Portu Szczecin. Strategiczne położenie zakładu w jednym z najważniejszych hubów logistycznych w Polsce ułatwi transport surowców oraz dystrybucję gotowych produktów do klientów w kraju i za granicą” – wyjaśnia dyr. Krzysztof Frączek.

Inwestycje w infrastrukturę kolejową, w tym modernizację bocznic i wykorzystanie nowoczesnego taboru, takiego jak np. wagony kontenerowe, pozwalają Holcim Polska na sprawny i zrównoważony transport materiałów. Kolej jako środek transportu o niższej emisji CO2 w porównaniu z transportem drogowym, wpisuje się w strategię dekarbonizacji firmy. Inwestorzy mogą realizować projekty budowlane z mniejszym śladem węglowym, co jest istotne w kontekście rosnących wymagań środowiskowych.

– „Inwestycja będzie impulsem do rozwoju regionu, wspierając współpracę z lokalnymi dostawcami i partnerami. Konsekwentnie realizujemy strategię wspierania lokalnej gospodarki, zrównoważonego rozwoju oraz dostarczania najwyższej jakości produktów budowlanych. Szczecińska przemiałownia stanie się symbolem nowoczesności i odpowiedzialności w budownictwie” – mówi Krzysztof Frączek, dyr. handlowy, Holcim Polska.

Projekt modernizacji przemiałowni cementu w Szczecinie ma nie tylko zwiększyć wydajność zakładu, ale także podnieść zaangażowanie firmy Holcim Polska w rozwój zrównoważonych łańcuchów dostaw opartych na lokalnych zasobach.

Źródło: PAP

Zdjęcie główne w artykule: zdjęcie ilustracyjne.