Nabiera tempa komercjalizacja Designer Outlet Kraków [WIZUALIZACJE]

Orzech

Wśród najemców, którzy podjęli decyzję o wynajmie powierzchni, przeważają sklepy z najbardziej popularnej kategorii casual, w ślad za nimi podąża sport i outdoor. W centrum znajdzie się także spora grupa marek premium.

Centrum handlowe Designer Outlet Kraków budowane jest przez KG Group, za zarządzanie nim i proces najmu odpowiada ROS Retail Outlet Shopping.

Otwarcie Designer Outlet Kraków planowane jest na wiosnę 2025 roku.

W Krakowie przy ulicy Nowohuckiej powstaje centrum handlowe Designer Outlet Kraków. Budowę obiektu przeprowadza spółka KG Group. Proces najmu prowadzony jest przez ROS Retail Outlet Shopping – właściciela marki Designer Outlet. Centrum powstaje na terenie funkcjonującej już strefy handlowej, utworzonej przez KG Group, która obejmuje obszar 15 ha.

– „Naszym założeniem jest stworzenie w Designer Outlet Kraków optymalnego zestawu możliwości zakupowych, w którym każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Dzięki przemyślanej koncepcji, w której centrum outlet funkcjonuje w synergii z pozostałymi obiektami kompleksu typu mixed-use, zainteresowanie najemców jest wysokie. Tenant-mix tworzony jest w taki sposób, by był kompatybilny z rynkową popularnością poszczególnych kategorii modowych” – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Zróżnicowany mix najemców

Wśród najemców, z którymi do tej pory zawarto umowy najmu, dominują najbardziej poszukiwane przez Polaków marki z kategorii casual. Zajmują one aż 37% skomercjalizowanej powierzchni. Stały popyt na ten rodzaj oferty istnieje głównie ze względu na jej uniwersalność. Odzież casualowa dopasowuje się do różnych okazji i wielu codziennych sytuacji. Ponadto wiele osób ceni ją sobie za wygodę i swobodę. To wszystko sprawia, że klienci chętnie ją wybierają.

Na wynajem powierzchni w Designer Outlet Kraków zdecydowała się także duża grupa sklepów z ofertą typu sport i outdoor (25%). Obecnie coraz więcej osób prowadzi aktywny styl życia, co sprawia, że odzież i obuwie sportowe i outdoorowe są bardziej pożądane. Nie bez znaczenia jest rosnąca świadomość społeczna, która sprawia, że ludzie chętniej kupują sportowe ubrania i sprzęt, aby dzięki aktywności fizycznej zadbać o swoje zdrowie i kondycję. Marki sportowe i outdoorowe często inwestują w badania i rozwój umożliwiające im tworzenie produktów wykorzystujących najnowsze technologie. To także przyciąga klientów poszukujących wysokiej jakości, funkcjonalności i wydajności. Moda uliczna (streetwear) zyskuje także coraz większą popularność, a wiele marek sportowych wprowadza kolekcje łączące elementy streetwearu z odzieżą sportową. Dodatkowo współpraca marek sportowych z influencerami, sportowcami czy celebrytami przyczynia się do zwiększania ich popularności wśród szerokiego grona odbiorców.

14% skomercjalizowanej powierzchni krakowskiego centrum zajmie odzież męska, która dzięki możliwości nabycia wysokogatunkowych produktów z tej kategorii w obniżonych cenach cieszy się stałą popularnością w centrach typu outlet. Zainteresowanie to dotyczy zwłaszcza klasyki odzieży męskiej, która nie poddaje się dynamicznym zmianom dotyczącym trendów modowych i jest ceniona za swoją ponadczasowość.

11% skomercjalizowanej powierzchni obejmą poszukiwane przez klientów marki premium, które przyciągną klientów nie tylko ze względu na wyjątkowy design produktów, ale też wysoką jakość ich wykonania. Marki premium kierują swoją ofertę do klientów poszukujących czegoś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Dla wielu osób produkty premium są sposobem na wyrażenie siebie. Salony w tej kategorii utrzymują również podwyższony standard obsługi klienta, który pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe. Oferta premium kierowana jest nie tylko do lokalnych mieszkańców, ale też turystów, którzy w większości znają ją z rodzimych rynków.

– „Centrum Designer Outlet Kraków cieszy się zainteresowaniem na rynku. Cały czas prowadzone są rozmowy z przyszłymi najemcami. Rozwijamy także ofertę typu premium. Współczesny rynek stawia przed centrami typu outlet coraz wyższe wymagania, chcemy zadbać o jak największą podaż i dotrzeć do klienta z możliwie najlepiej dopasowaną do dzisiejszych trendów ofertą. Realizując dalszy proces najmu, stawiamy na partnerów biznesowych, którzy rozumieją to podejście” – mówi Thomas Reichenauer, współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.

Na popularność poszczególnych kategorii modowych wpływają zmiany rynkowe, jakie zaszły podczas ostatnich lat. Na rynek zakupowy weszło pokolenie Z, dla którego świadomość stylu ma szczególne znaczenie. Dla niego ważny staje się nie tylko dobry asortyment modowy w obniżonych cenach, na znaczeniu zyskuje też oferta sampli, pop-upów i ofert specjalnych. Ważną grupą stają się także klienci, którzy korzystają zarówno z centrów tradycyjnych, jak i wyprzedażowych. Oprócz stałej rozbudowy oferty modowej celem dopasowywania się do bieżącego zapotrzebowania klientów ROS Retail Outlet Shopping wprowadza w Designer Outlet Kraków foodcourt z różnorodną ofertą restauracji i kawiarni. Planowane są także miejsca wypoczynku, które mają służyć wydłużeniu pobytu klienta w obiekcie.

KG Group to już kilkanaście projektów handlowych

KG Group to holding spółek o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości komercyjnych, mieszkaniowych i biurowych. Grupa jest obecnie właścicielem 11 parków handlowych Atut o powierzchni ponad 70 tysięcy m2. Obiekty krakowskiego inwestora funkcjonują m.in. w Krakowie, Pruszkowie i Bełchatowie, a kilka kolejnych obiektów w Małopolsce i na Mazowszu znajduje się w fazie budowy. KG Group z dużym powodzeniem działa również na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Do tej pory spółka zrealizowała kilkanaście tego typu inwestycji m.in. w Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu.

ROS Retail Outlet Shopping wśród liderów rynku outletowego

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu to niezależna firma zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości handlowych i zarządzaniem centrami handlowymi, specjalizująca się w Designer Outlets i innowacyjnych koncepcjach zakupowych w całej Europie. Założyciele Thomas Reichenauer i Gerhard Graf to zaangażowani profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą o europejskim rynku outletowym, a także uznane autorytety w branży. Założona w 2011 roku i tym samym jedna z najkrócej istniejących firm w tej branży, ROS ugruntowała już swoją pozycję wśród dziesięciu największych operatorów outletów w Europie. Zakres działalności ROS Retail Outlet Shopping obejmuje wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, przez jej zagospodarowanie, po wszystkie aspekty zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój centrum wspierany jest przez silne zarządzanie partnerami marki, wysokie standardy sprzedaży detalicznej i obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalną kadrę zarządzającą wyższego szczebla.