W Warszawie powstał największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
Swoją cegiełkę do tej jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce dołożyła firma Soletanche Polska Sp. z o.o. Na zamówienie generalnego wykonawcy – firmy Budimex – zaprojektowała i zrealizowała fundamenty oraz podziemną obudowę całego obiektu nowej Stacji Warszawa Zachodnia, w tym peronów, hali dworcowej, przejścia podziemnego, a także tunelu tramwajowego na poziomie -2.
W ramach prac Soletanche Polska wykorzystała kluczowe technologie geotechniczne:
• Ściany szczelinowe o grubości od 60 do nawet 100 cm i głębokości do 27 m,
• 128 baret o grubości od 120 do nawet 150 cm,
• Przesłony przeciwfiltracyjne (jet-grouting),
• Pale CFA pod filary kładki pieszej łączącej Wolę z Ochotą,
• Kotwy gruntowe.
Zespół Soletanche Polska: Wiktoria Rzońca (Asystentka Projektanta) i Mateusz Lech (Inżynier Budowy) – opowiada o technologicznych wyzwaniach i rozwiązaniach, które firma zastosowała, by zapewnić trwałość i funkcjonalność tej imponującej konstrukcji.
• Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
• Biuro architektoniczne: DWAA ARCHITEKCI Sp. z o.o.
• Generalny wykonawca: Budimex S.A.
• Fundamenty: Soletanche Polska
Dla Zespołu Soletanche Polska ta przygoda jeszcze się nie kończy!
Aktualnie firma pracuje nad kolejnym etapem tej imponującej inwestycji – wykonuje posadowienie dla nowego odcinka podziemnego tunelu tramwajowego na Ochocie, który połączy Warszawę Zachodnią z trasą tramwajową z Wilanowa.
Przy tym projekcie Soletanche Polska współpracuje z konsorcjum: Grupa ZUE S.A. i Fabe Polska Sp. z o.o.