Nowa Warszawa Zachodnia - fundament największej inwestycji kolejowej w Polsce! [FILM]

Orzech

W Warszawie powstał największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Swoją cegiełkę do tej jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce dołożyła firma Soletanche Polska Sp. z o.o. Na zamówienie generalnego wykonawcy – firmy Budimex – zaprojektowała i zrealizowała fundamenty oraz podziemną obudowę całego obiektu nowej Stacji Warszawa Zachodnia, w tym peronów, hali dworcowej, przejścia podziemnego, a także tunelu tramwajowego na poziomie -2.

W ramach prac Soletanche Polska wykorzystała kluczowe technologie geotechniczne:

Ściany szczelinowe o grubości od 60 do nawet 100 cm i głębokości do 27 m,

128 baret o grubości od 120 do nawet 150 cm,

Przesłony przeciwfiltracyjne (jet-grouting),

Pale CFA pod filary kładki pieszej łączącej Wolę z Ochotą,

Kotwy gruntowe.

Zespół Soletanche Polska: Wiktoria Rzońca (Asystentka Projektanta) i Mateusz Lech (Inżynier Budowy) – opowiada o technologicznych wyzwaniach i rozwiązaniach, które firma zastosowała, by zapewnić trwałość i funkcjonalność tej imponującej konstrukcji.

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Biuro architektoniczne: DWAA ARCHITEKCI Sp. z o.o.

Generalny wykonawca: Budimex S.A.

Fundamenty: Soletanche Polska

Dla Zespołu Soletanche Polska ta przygoda jeszcze się nie kończy!

Aktualnie firma pracuje nad kolejnym etapem tej imponującej inwestycji – wykonuje posadowienie dla nowego odcinka podziemnego tunelu tramwajowego na Ochocie, który połączy Warszawę Zachodnią z trasą tramwajową z Wilanowa.

Przy tym projekcie Soletanche Polska współpracuje z konsorcjum: Grupa ZUE S.A. i Fabe Polska Sp. z o.o.