Nowe miejsca pracy. Prawie 1,5 mld złotych na modernizację 150 wagonów w zakładzie Remtrak po Opocznem

Orzech

Kolejne nowe miejsca pracy w branży kolejowej, w województwie łódzkim. W piątek 15 listopada br. PKP Intercity oraz zakłady Remtrak pod Opocznem (woj. łódzkie) podpisały umowy na modernizację 150 wagonów. Ich wartość to prawie 1,5 mld zł.

– Polska kolej staje się coraz popularniejsza, a ostatnie dane są niezwykle optymistyczne. Nasz narodowy przewoźnik spółka PKP Intercity przewiózł już w tym roku 68 mln pasażerów, a prognozy na koniec tego roku mówią nawet o 80 mln przewiezionych osób. Uzyskanie tak dobrych wyników jest możliwe dzięki realizacji takich kontraktów jak z Remtrakiem – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

133 wagony po modernizacji staną się nowoczesnymi wagonami bezprzedziałowymi pierwszej i drugiej klasy. Kolejnych 17 stanie się wielofunkcyjnymi wagonami Combo, czyli znajdzie się tam przedział dla rodzin z dziećmi, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, przedział dla konduktora, miejsce na rowery i automaty z przekąskami. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w całkowicie nowe klimatyzowane wnętrza z nowymi wygodnymi fotelami. Będą w nich wymienione niemal wszystkie elementy: okna, automatyczne drzwi, nowe toalety. Pasażerowie będą mogli korzystać też z gniazdek do ładowania laptopów i telefonów. Skorzystają także z bezprzewodowego internetu. We wnętrzu pojazdów zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. Bezpieczeństwo zapewni system przeciwpożarowy i monitoring.

W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji.

Prezes Remtraku Tomasz Zelwowiec poinformował, że kontrakt z PKP Intercity to szansa na rozwój firmy.

– We wszystkich naszych zakładach zatrudniamy prawie 1200 pracowników, z czego połowa pracuje w Libiszowie k. Opoczna. Kontrakt z PKP Intercity będzie wymagał zwiększenia zatrudnienia. Oceniam, że pracę znajdzie kolejnych 200-300 osób powiedział Zelwowiec.

Dodał, że zyskają też dostawcy Remtraku, bo większość komponentów do pracy przy odnawianych wagonach kolejowych spółka zamawia w Polsce, dzięki czemu i rodzimi producenci mogą liczyć na stabilność zamówień, a nawet rozwój.

Remtrak Opoczno – kontrakty za prawie 3 mld

Dotychczas PKP Intercity podpisało umowy z Remtrakiem na kwotę prawie 1,5 mld zł. Dzięki nowym umowom wartość kontraktów wzrośnie do 3 mld zł. Przekazane środki to nie tylko ogromne zaufanie do wykonawcy, ale także solidne wsparcie rozwoju zakładów w Opocznie, które dysponują znakomitą kadrą oraz odpowiednimi zasobami technologicznymi.

Dokładnie 2 517

Taka liczba wagonów do remontu i modernizacji jest zakontraktowana w ramach umów między PKP Intercity a zakładami w Opocznie. Wagony systematycznie są przekazywane do eksploatacji dzięki czemu PKP Intercity stale podnosi poziom i komfort podróżowania pasażerów.

– Zawarty kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld złotych zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity. Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata. To nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy tj. REMTRAK. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść. Dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych – mówi Adam Wawrzyniak, Członek Zarządu PKP Intercity.

– Podpisanie dzisiejszych kontraktów to dla PKP Intercity Remtrak bardzo ważny moment dla rozwoju i funkcjonowania Spółki. Dajemy naszym inżynierom bardzo duże wyzwanie, aby opracować najlepszy możliwy produkt, który będzie jeździł po Polsce oraz dyrektorom produkcji, którzy będą fizycznie razem z naszymi pracownikami wykonywać te naprawy i modernizacje. Ten kontrakt to zaangażowanie także naszych planistów, działu kontraktacji czy serwisu. Tak duży kontrakt na modernizację 150 wagonów wraz z utrzymaniem będziemy realizować przez wiele lat w naszych Zakładach Produkcyjnych: tutaj w Libiszowie koło Opoczna, w Opolu oraz w Warszawie, gdzie będziemy bazować głównie na polskich komponentach. Dziękuję za to wyzwanie i zapewniam, że jesteśmy w stanie mu sprostać. Czekamy na kolejne kontrakty, które będziemy realizować wspólnie z PKP Intercity S.A. – mówi Tomasz Zelwowiec, Prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.

PKP Intercity zamawia w polskich fabrykach

Obecnie PKP Intercity realizuje umowy taborowe o wartości 16,5 miliardów złotych zakontraktowanych w polskim przemyśle. Zamówienia te są realizowane przez podmioty takie, jak poznańska Fabryka Pojazdów H. Cegielski, bydgoska fabryka Pesa, Pesa Mińsk Mazowiecki i PKP Intercity Remtrak. Obejmują budowę nowoczesnych lokomotyw, wagonów i pociągów hybrydowych. Niedawno przewoźnik zyskał ponad 2 mld zł dofinansowania UE na lokomotywy i wagony.otwiera się w nowym oknie Kontrakty objęte wsparciem są realizowane wyłącznie w polskich fabrykach taboru.