źródło: GDDKiA

O krok od podpisania umowy na środkowy odcinek trasy S7 Warszawa – Grójec

Orzech
Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po zapewnieniu przez wykonawcę gwarancji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) będzie mogła podpisać umowę.

Pozostało jeszcze dopełnienie formalności związanych z przedstawieniem przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy. Po dostarczeniu tego dokumentu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie gotowa do podpisania umowy na kontynuację projektowania i budowę blisko 15-kilometrowego odcinka S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem
Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu, 29 kwietnia 2021 r. jako najkorzystniejszą GDDKiA wybrała tę złożoną przez firmę PTU Intercor. Żaden wykonawca nie odwołał się od czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. Przypomnijmy, że to drugie postępowanie przetargowe. 2 października 2020 r., po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą realizującą to zadanie. 

Zakres prac  

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km "starej" DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. 
 29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne 
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, 
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km, 
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: GDDKiA