Oferteo – jak na przestrzeni 15 lat rósł lider rynku usług na żądanie?

Artykuł sponsorowany

Platforma Oferteo.pl to doskonały przykład, jak precyzyjna wizja i skrupulatnie planowane działania przekładają się na sukces biznesowy. Od chwili powstania w 2008 roku, założyciele platformy stworzyli innowacyjne miejsce dla zleceniodawców do znajdowania usługodawców. Ta historia sukcesu była możliwa dzięki szeregowi kluczowych umiejętności oraz szybkiemu podejmowaniu strategicznych decyzji.

Pomysł na platformę umożliwiającą efektywną współpracę między zleceniodawcami i wykonawcami usług pojawił się w głowach trójki przyjaciół w 2007 roku. Przemysław Dziemieszkiewicz, Karol Grygiel oraz Jarosław Pieczonka postanowili wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w branży IT, które pozyskali w pracy w Lukas Banku i stworzyć serwis, którego rodzimy rynek nie znał. Tak rok później, powstało Oferteo.pl – platforma umożliwiająca porównanie ofert od różnych firm. Aby dalej ułatwić firmom wyszukiwanie potencjalnych klientów, w 2009 roku, wprowadzono możliwość publikowania ofert sprzedaży.

Od 2010 roku, firma wprowadziła kolejne funkcje, które przyczyniły się do wzmocnienia zaufania pomiędzy użytkownikami a wykonawcami. Należały do nich: możliwość komentowania przez klientów usług jakie zamówili, bezpłatne wizytówki internetowe dla firm, telefoniczna weryfikacja zapytań ofertowych czy tytuł "Eksperta Oferteo". Kolejny rok, 2011, przyniósł przełom! To wówczas liczba zapytań na serwisie przekroczyła magiczną barierę 100 000 i potwierdziła tylko, że obrany kierunek działania był właściwym.

Na fali sukcesów, w latach 2012-2018, platforma niezmiennie wysycała temat bezpieczeństwa użytkowników. Realizowała to między innymi za pomocą dedykowanych programów, takich jak "Profesjonalny Sprzedawca", który dawał firmom dodatkowe korzyści ze współpracy czy "Sprawdzona Firma". W 2018 roku, platforma zaczęła organizować coroczny konkurs "Oferteo Najlepsi", w którym wykonawcy otrzymywali tytuły i szereg korzyści na bazie otrzymanych w ciągu roku opinii. Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie www.oferteo.pl/akademia/wybieramy-najlepszych.

Jednak prawdziwą rewolucję przyniósł rok 2021, który zapisał się do księgi rekordów dla Oferteo – z liczbą osób aktywnie korzystających z usług platformy przekraczającą 27 mln! Liczba zleceń wynosiła wówczas 1,8 mln, a udział Oferteo na rynku marketplace’ów obsługujących sektor usług na żądanie wzrósł do poziomu 68%. W roku obrotowym 2020/21 przychody ze sprzedaży dosłownie poszybowały w górę, by podnieść się o 84%, EBITDA o niebagatelne 271%, a zysk netto – o 267% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Podążając za tym impulsem, Oferteo przeprowadziło rebranding w 2021 roku, wprowadzając odświeżone logo oraz interfejs platformy, podkreślając jednocześnie kluczowe wartości firmy.

Rok 2022 przypieczętował sukcesy platformy posiągając 1,8 mln potwierdzonych zapytań o usługi i podwajając liczbą kontaktów między zleceniodawcami – do nieco ponad 13 mln.

Przez 15 lat firma urosła nie tylko w kontekście rynkowego lidera. To także wzrost w zatrudnieniu, z początkowo 3 osób – założycieli, do ponad 250 pracowników w 2023 roku.

Oferteo nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Serwis prężnie się rozwija, wprowadza nowe funkcjonalności i inwestuje. Wszystko po to, aby osiągnąć pozycję "top of mind" w kategorii usług na żądanie.