W stolicy realizowana jest jedna z największych komunikacyjnych w Polsce. Choć obecnie plac budowy tramwaju do Mistrzejowic może wydawać się nieuporządkowany, to prace na całej długości tej inwestycji postępują sprawnie i szybko.
W ostatnim miesiącu wykonane zostały podbudowy torowe oraz kanalizacja sanitarna i deszczowa wzdłuż ul. Meissnera. Na ul. Lublańskiej prowadzone są wykopy, a na ul. Dobrego Pasterza i w okolicach ronda Barei powstaje mur oporowy. Dalej, w kierunku północy, do Mistrzejowic trwa budowa torowiska.
– Tramwaj do Mistrzejowic to ważna inwestycja, która skomunikuje mieszkańców Nowej Huty z Centrum miasta, dlatego to zadanie jest niezwykle wrażliwe społecznie – podkreśla zastępca prezydenta Stanisław Kracik.
Zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec 2025 r.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa zaprezentował właśnie wizualizacje nowej linii tramwajowej, które przedstawiają poszczególne odcinki trasy, ukazując zmiany wprowadzone od pierwszej prezentacji projektu.
To, co prezentujemy, jest efektem ścisłej współpracy miasta z partnerem prywatnym, firmą Gülermak, a przede wszystkim z mieszkańcami i ich przedstawicielami. Regularne, co dwutygodniowe Rady Budowy pozwoliły na bieżąco wprowadzać usprawnienia, które prezentowane są na tych obrazach.
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera.
To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).
Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o.
NOWE WIZUALIZACJE: