Prace przygotowawcze, które dotyczą przebudowy DK94/36 pomiędzy Wrocławiem a Lubinem, związane z wykonaniem opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) stanowiące etap prac planistycznych, są w końcowej fazie.
• Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła prace geologiczne
• Trwa opracowywanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz Raportu oddziaływania na środowisko.
• Prowadzone są jeszcze prace projektowe nad rozwiązaniami proponowanymi w inwestycji, które dotyczą doszczegółowienia planów sytuacyjnych, rozwiązań w zakresie skrzyżowań i dróg równoległych
W IV kwartale br. planowane jest spotkanie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), która zarekomenduje wariant do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
W ramach inwestycji przewidujemy uzyskanie 3 decyzji środowiskowych dla następujących odcinków:
• DK36 odcinek Lubin – Prochowice,
• DK94 odcinek Prochowice – Środa Śląska,
• DK94 odcinek Środa Śląska – Wrocław.
Planowany termin złożenia wniosków o wydanie DŚU to I kwartał 2026 r. W czasie trwania postępowania w sprawie wydawania decyzji środowiskowych odbędą się konsultacje społeczne, które umożliwią zainteresowanym zapoznanie się z przyjętym zakresem inwestycji. GDDKiA przewiduje, że uzyskanie decyzji, które wyłonią finalne warianty do realizacji dla poszczególnych odcinków zadania, uzyskamy w II połowie 2026 r.
O inwestycji:
W realizowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.
W zależności od wybranego wariantu zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.
Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowań przetargowych w systemie Projektuj i buduj.
Więcej informacji + MAPY przebiegu, w naszym wcześniejszym artykule.