Rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce ma już 13,3 mln mkw. GLA [RAPORT]

Orzech

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec 2023 r. powierzchnia polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,3 mln mkw. GLA. Łącznie w 2023 r. przybyło 424 tys. mkw. GLA, to o 30% więcej niż rok wcześniej. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło 353 mkw. na 1000 mieszkańców.

– W 2023 r. w Polsce otwarto 35 nowych obiektów handlowych z czego 23 w drugiej połowie roku. Dodatkowo, 14 obiektów zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Na koniec grudnia 2023 r. nowoczesna powierzchnia handlowa osiągnęła wielkość 13,3 mln mkw. GLA. Nową podaż zdominowały parki handlowe, odpowiadające za 83% wszystkich otwarć. Jednak nie zmieniło to znacząco struktury zasobów handlowych, nadal dominują centra handlowe odpowiadające za 81% mkw. GLA, parki handlowe stanowią 17% mkw. GLA, a centra wyprzedażowe 2% mkw. GLA – mówi Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Największymi obiektami oddanymi do użytku w 2023 r. były: przebudowane centrum handlowe E. Leclerc w Jeleniej Górze, Galeria Bawełnianka w Bełchatowie, ponownie otwarty Fort Wola w Warszawie, a także parki handlowe Karuzela w Białej Podlaskiej, Ozimska Park w Opolu oraz N-Park w Olkuszu. W budowie są obecnie 32 obiekty (6 centrów handlowych, 1 centrum wyprzedażowe i 25 parków handlowych) o łącznej powierzchni handlowej ponad 317 tys. mkw. GLA.

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec 2023 r. powierzchnia polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,3 mln mkw. GLA. Łącznie w 2023 r. przybyło 424 tys. mkw. GLA, to o 30% więcej niż rok wcześniej. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło 353 mkw. na 1000 mieszkańców

– W 2023 r. w Polsce otwarto 35 nowych obiektów handlowych z czego 23 w drugiej połowie roku. Dodatkowo, 14 obiektów zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Na koniec grudnia 2023 r. nowoczesna powierzchnia handlowa osiągnęła wielkość 13,3 mln mkw. GLA. Nową podaż zdominowały parki handlowe, odpowiadające za 83% wszystkich otwarć. Jednak nie zmieniło to znacząco struktury zasobów handlowych, nadal dominują centra handlowe odpowiadające za 81% mkw. GLA, parki handlowe stanowią 17% mkw. GLA, a centra wyprzedażowe 2% mkw. GLA – mówi Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Największymi obiektami oddanymi do użytku w 2023 r. były: przebudowane centrum handlowe E. Leclerc w Jeleniej Górze, Galeria Bawełnianka w Bełchatowie, ponownie otwarty Fort Wola w Warszawie, a także parki handlowe Karuzela w Białej Podlaskiej, Ozimska Park w Opolu oraz N-Park w Olkuszu.

W budowie są obecnie 32 obiekty (6 centrów handlowych, 1 centrum wyprzedażowe i 25 parków handlowych) o łącznej powierzchni handlowej ponad 317 tys. mkw. GLA.