W Sanoku powstanie duży park handlowy Brama Bieszczad [WIZUALIZACJE]

Orzech

Kolejna duża inwestycja handlowa w województwie podkarpackim. W blisko 35-tysięcznym Sanoku powstanie pierwszy i największy park handlowy Brama Bieszczad. Inwestorem jest firma Refield, która właśnie zaprezentowała swoją inwestycję w nowym, odświeżonym formacie. Początkowo planowany park handlowy miał być dużo mniejszy i zapewniać podstawową ofertę, ale dostępność terenu i duże zainteresowanie skłoniło inwestora do powiększenia projektu, a co za tym idzie zaplanowania kompletnego miksu najemców.

Brama Bieszczad powstanie przy rondzie DK 28 i DK 84. Powierzchnia GLA tego parku handlowego, który składać się będzie z pięciu parterowych budynków to ok. 23 tys. mkw. na której powstanie 25 sklepów, w tym market budowlany i restauracja drive-thru. Znamy też już pierwszych najemców tego kompleksu. Są to Biedronka, Rossmann, Dealz, Pepco.

Nowa koncepcja spełnia kryteria power centrum – dużego parku handlowego w dogodnej, podmiejskiej lokalizacji, świetnie skomunikowanej z resztą miasta. Power centra przyciągają wiodące sieci handlowe i znane marki – można tam znaleźć lokale spożywcze, punkty gastronomiczne, sklepy z odzieżą, artykułami do domu, elektroniką.

– Sanok i zabezpieczona przez nas działka są idealne pod budowę obiektu, który zdominuje rynek handlowy w regionie i zapewni mieszkańcom dostęp do pełnej oferty handlowej – podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu Refield.

– Dla miejskiego ratusza ta inwestycja to wyznacznik inwestycyjnego rozwoju miasta. Nie tylko wzbogaci rejon o nowe propozycje handlowe, ale także o kolejne miejsca pracy – zaznacza Burmistrz miasta Sanok, Tomasz Matuszewski.

Termin otwarcia Bramy Bieszczad zaplanowano na drugą połowę 2025 roku.

– Realizacja tej inwestycji jest, z punktu widzenia Refield, bardzo ważnym krokiem. Będzie to nasz, jak dotychczas, największy obiekt. Ponadto to atrakcyjny produkt inwestycyjny, powstający z myślą o przyszłości: ma świetną lokalizację, przemyślany i uważnie dobrany tenant-mix z rozpoznawalnymi sklepami dobrze funkcjonującymi na rynku. Będzie go również charakteryzować wysoka jakość wykonania oraz, co rzadko spotykane w sektorze parków handlowych, dbałość o ekologię i efektywność energetyczną poprzez certyfikację BREEAM i instalację stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Takich właśnie obiektów poszukują fundusze inwestycyjne, więc o zainteresowanie potencjalnych inwestorów nie musimy się obawiać – mówi Fabian Eryk Barbarowicz.

Wszystkie drogi prowadzą do Bramy Bieszczad

Doskonała podmiejska lokalizacja Bramy Bieszczad, tuż przy rondzie i przecięciu głównych arterii regionu (drogi krajowej nr 28 oraz drogi krajowej nr 84), zapewnia wygodny dojazd z różnych stron miasta.

– Duży, ok. 10-hektarowy teren z wygodnym dojazdem, u zbiegu obwodnicy i drogi prowadzącej w Bieszczady – to idealne miejsce na obiekt handlowy. Ten obszar jest możliwy do zagospodarowania dzięki podjętym przez nas działaniom, których celem było uwolnienie gruntów z potencjałem inwestycyjnym poprzez m.in. modernizację infrastruktury drogowej i odpowiednie założenia planistyczne dla terenu. Liczymy na park handlowy z rozbudowaną ofertą, której mieszkańcy Sanoka potrzebują i oczekują – tłumaczy Tomasz Matuszewski, Burmistrz Sanoka.

Te słowa nie dziwią, bo mieszkańcy chcą mieć możliwość zrobienia kompletnych zakupów niedaleko domu bez konieczności dojazdu np. do Rzeszowa czy Krosna. Dali temu wyraz w ankiecie zorganizowanej przez Burmistrza Sanoka odnoszącej się do oczekiwań wobec przyszłej oferty obiektu.

Mieszkańcy regionu wysoko cenią sobie sklepy z modą oraz przywiązują wagę do lokali gastronomicznych i usługowych.

– Ogromnie cieszy nas zainteresowanie wokół Bramy Bieszczad i oferty, którą właśnie przygotowujemy. Mogę zapewnić, że wśród najemców znajdą się marki lubiane i wyczekiwane. Powiększyliśmy nasz projekt, aby zapewnić mieszkańcom m.in. restaurację drive-thru, market budowlany, sklepy modowe, drogeryjne oraz szereg innych propozycji zakupowych – podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz.

Handlowa biała plama

Sanok to 35-tysięczne miasto w dolinie Sanu na Podkarpaciu, ze względu na swoje usytuowanie jest nazywany wrotami Bieszczad. Potencjalnych klientów tu nie brakuje – gmina Sanok liczy około 60 tys. mieszkańców, a powiat – blisko 100 tys. Sanok może pochwalić się dobrze rozwiniętą siecią dróg lokalnych i krajowych oraz linią kolejową, co łącznie ułatwia nie tylko ruch w całym powiecie, ale również usprawnia transport towarów i umożliwia szybki dostęp do innych regionów kraju. Miasto jest jednym z niewielu tej wielkości bez zintegrowanego, nowoczesnego ośrodka handlowego. Brama Bieszczad będzie zatem pierwszą inwestycją tego typu w mieście, a biorąc pod uwagę jej skalę – także jedyną.

O Refield:

Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim i Golubiu-Dobrzyniu. Wszystkie zostały wynajęte i sprzedane. Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Kępnie, Grodzisku Wlkp., Sanoku, Leżajsku, Ciechanowie, Zwoleniu czy drugim etapie Lidzbarka Warmińskiego. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.