Branża pet food ma aż 198 milionów powodów do rozwoju – tyle liczy populacja psów i kotów na starym kontynencie. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku, w Paproci pod Nowym Tomyślem (woj. wielkopolskie) uruchomiono jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk karmy suchej dla zwierząt domowych w Europie. Inwestycję zrealizowała firma Josera, należąca do ERBACHER the food family. 16 września odbyła się oficjalna ceremonia otwarcia obiektu.
Inwestycja, która zmienia rynek
Nowy zakład pet food powstał w ciągu 2,5 roku obok istniejącej fabryki produktów dla zwierząt hodowlanych. Należąca do ERBACHER the food family inwestycja o powierzchni 40 tys. metrów kwadratowych wyposażona jest w zautomatyzowane linie produkcyjne, laboratorium badawcze oraz systemy zarządzania logistyką wspierane przez sztuczną inteligencję.
– Rynek karmy dla zwierząt rośnie stabilnie, a trend humanizacji pupili sprawia, że opiekunowie coraz bardziej świadomie wybierają karmy dla swoich psów i kotów. Nasze produkty są już obecne na blisko 90 rynkach, znają je klienci na całym świecie. Otwarcie nowej fabryki w Wielkopolsce pozwala nam jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące potrzeby rynku. Będziemy tu produkować naszą najbardziej rozpoznawalną markę Josera, a także Josi, Green Petfood i Bavaro. Jednocześnie pozostajemy otwarci na współpracę z innymi partnerami. Ta inwestycja wzmacnia naszą pozycję na globalnym rynku żywienia zwierząt – mówi Błażej Synowiec, dyrektor ds. sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Josera.
Fabryka z własną elektrownią i terenami zielonymi
Nowy zakład posiada własną elektrownię gazową działającą w układzie trigeneracji, co umożliwia jednoczesne wytwarzanie energii elektrycznej, ciepła i chłodu w jednym procesie. Dzięki temu znacząco ogranicza swój ślad węglowy. W otoczeniu fabryki posadzono blisko 450 drzew oraz ponad 1 500 m² krzewów – to powierzchnia odpowiadająca czterem boiskom do siatkówki. Z myślą o bioróżnorodności ustawiono również budki dla owadów, a na terenach zielonych powstały systemy retencji wód opadowych oraz sadzawka sprzyjająca płazom.
Tu, w Josera
Wraz z rozwojem firmy i uruchomieniem fabryki w ciągu roku powstało blisko 100 nowych miejsc pracy. Pracownicy mają do dyspozycji przestronne biura z dużą ilością światła dziennego, nowoczesne strefy socjalne, wiatę rowerową oraz ładowarki do samochodów elektrycznych. Firma oferuje również szeroki pakiet benefitów obejmujący m.in. prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie zajęć sportowych, ubezpieczenie grupowe i NNW, dofinansowanie kursów i szkoleń, a także paczki świąteczne dla dzieci. Dodatkowo pracownicy mogą korzystać z bezpłatnej nauki języków obcych oraz karty przedpłaconej Edenred.
Prawdziwa pasja do tego, co w środku
Równolegle marka Josera przechodzi swój relaunch. Na nowych opakowaniach pojawiły się motywy natury i zdjęcia prawdziwych zwierząt, a nazwy produktów stały się bardziej uniwersalne i czytelne. Charakterystyczny żółty kolor pozostaje bez zmian. Hasło kampanii relaunchowej „Prawdziwa pasja do tego, co w środku” podkreśla jakość, z której marka słynie od lat.
Nowa fabryka w Paproci to strategiczna inwestycja, która łączy innowacyjne technologie, dbałość o środowisko i przede wszystkim troskę o pracowników. Dzięki niej Josera wzmacnia swoją pozycję na globalnym rynku żywienia zwierząt i jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby opiekunów zwierząt.
O inwestorze:
ERBACHER the food family jest pionierem w zakresie żywienia. W swoich zakładach w Niemczech i Polsce, produkuje najwyższej jakości pasze dla zwierząt użytkowych w rolnictwie, karmy dla psów, kotów, pasze dla koni, a także wysokiej jakości żywność dla ludzi. ERBACHER the food family jest globalną społecznością.
Firma posiada zakłady produkcyjne w Niemczech i Polsce, spółki w Tanzanii i w Ukrainie. Międzynarodowe lokalizacje w jeszcze większym stopniu ułatwiają zaopatrywanie zwierząt domowych i użytkowych na całym świecie oraz promują lokalną gospodarkę.
Marka Josera jest odpowiedzią na pasję firmy do psów, kotów i koni. Produkuje najwyższej klasy karmę dla tych zwierząt, na każdy etap ich życia. Jakość produktu idzie w parze z wyszukaną recepturą, która oferuje wyjątkowy smak, bez dodatku sztucznych barwników i aromatów. Najnowocześniejsza inwestycja w Nowym Tomyślu umożliwi odpowiedź na oczekiwania najbardziej wymagających klientów, a dzięki jej centralnemu położeniu w Europie zapewni płynność dostaw.