Centrum handlowo-usługowe Fabryka Park w Katowicach z kolejnymi najemcami

Orzech

Pół roku działalności w katowickiej dzielnicy Piotrowice Fabryka Park zamyka z bardzo dobrym wynikiem 99 proc. komercjalizacji powierzchni. W kwietniu do grona najemców retail parku dołączył Woolworth – dyskont z artykułami gospodarstwa domowego. Na połowę czerwca zaplanowano otwarcie RR Moto – salonu z odzieżą i akcesoriami dla motocyklistów. Jeszcze w tym roku ofertę wzbogaci także marka Sinsay, w salonie której, obok mody, klienci znajdą także artykuły dla domu.

Fabryka Park powstała w katowickich Piotrowicach z myślą o zapewnieniu infrastruktury handlowo-usługowej mieszkańcom przede wszystkim południowych dzielnic miasta, ale też Mikołowa i pobliskich miejscowości. Nazwą nawiązała do dawnych zakładów firmy FAMUR, które funkcjonowały w tym miejscu. Przez pół roku działalności dała się poznać jako miejsce stawiające na przemyślany dobór najemców, dzięki któremu katowiczanie i sąsiedzi zyskali dostęp do szerokiego asortymentu popularnych sieci handlowych. To właśnie w Fabryce Park zdecydowała się ulokować swój sklep niemiecka sieć dyskontów i domów towarowych Woolworth, która w ubiegłym roku rozpoczęła ekspansję na polski rynek. Dużym krokiem w kierunku zapewnienia pełnej komercjalizacji retail parku jest podpisanie kolejnych umów z najemcami, w tym z LPP – jedną z największych polskich firm odzieżowych, właścicielem m.in. marki Sinsay. Jej salon już na przełomie sierpnia i września otworzy się na terenie Fabryki Park. Klienci znajdą w nim odzież oraz artykuły wyposażenia wnętrz.

Wcześniej jednak, bo już w czerwcu, park handlowy powita na pokładzie placówkę popularnego banku z dostępną usługą self-service banking, a także sklep RR Moto, który ma być największym salonem z odzieżą i akcesoriami dla motocyklistów na Śląsku. Marka jest również centrum spotkań i regularnie organizuje wydarzenia dla motocyklistów. Tym samym wpisze się w strategię Fabryki Park, która – obok uszytej na miarę oczekiwań oferty handlowej – zakłada również bycie blisko lokalnej społeczności i proponowanie atrakcyjnych form integrowania mieszkańców i spędzania czasu wolnego.

– Chcielibyśmy, żeby Fabryka Park była miejscem pierwszego wyboru ze względu na bogactwo oferty, ale także pozytywne doświadczenia, nie tylko zakupowe. Taka jest zresztą idea funkcjonowania parków handlowych, które w przyjaznej przestrzeni dostarczają wrażeń i ciekawych form spędzenia czasu. Mamy ambicję w jeszcze szerszym zakresie niż dotychczas, wpisywać się w ten trend – mówi Jarosław Łysik, manager ds. obrotu nieruchomościami w TDJ Estate.

Zajmująca powierzchnię 9 tys. mkw. Fabryka Park otworzyła swoje drzwi dla klientów w grudniu 2023 roku. Obecnie w ofercie dostępne są sklepy: Action, Bacówka, Dealz, Jysk, Kłos, Maxi Zoo, Media Expert, Pepco, Rossmann, TEDi, Woolworth, Ziko Optyk. Całości dopełnia hipermarket Kaufland, który znajduje się na działce bezpośrednio sąsiadującej z Fabryką Park.

Docelowo centrum handlowo-usługowe zajmie powierzchnię 6 ha. Obecnie trwają prace projektowe i budowlane nad zagospodarowaniem pozostałej części terenu, który poszerzy ofertę retail parku.