Dom handlowy Renoma, należący do Globalworth, powiększył grono najemców. W najbardziej rozpoznawalnym przedwojennym budynku handlowym Wrocławia został otwarty ekskluzywny butik włoskiej marki Elisabetta Franchi. To jedyny salon tej marki na Dolnym Śląsku.
Sklep włoskiej projektantki o powierzchni blisko 200 mkw. usytuowany jest na parterze, tuż przy wejściu głównym. Jego witryny zewnętrzne doskonale wpisują się w ekskluzywny charakter lokalizacji.
– Szeroki wybór odzieży, dodatków i unikatowych akcesoriów, to propozycja butiku Elisabetta Franchi dla eleganckich mieszkanek Wrocławia i okolic. Klienci odwiedzający Renomę stale poszukują nowych bodźców zakupowych i nietuzinkowych propozycji modowych, w tym również rozpoznawalnych marek z sektora premium i luxury. Uzupełniając ofertę obiektu, staramy się sprostać oczekiwaniom i urozmaicać portfolio o pożądane salony – komentuje Anna Merta, Retail Asset Management & Leasing Director, Globalworth Poland.
Poszerzone portfolio marek premium
W ramach prowadzonej przebudowy na poziomie parteru, właściciel i zarządca Renomy, firma Globalworth, powiększa portfolio marek modowych z sektora premium. W efekcie ponownie zostały otwarte po relokacji salony takich marek, jak: m.in.: Weekend by Max Mara, Patrizia Pepe, Emanuel Berg , My Fangle , Deni Cler, Liu Jo, Pinko czy S’portofino. Wykorzystały one czas przebudowy Renomy, aby odświeżyć aranżację swoich butików lub zwiększyć jego powierzchnię.
Elisabetta Franchi to włoska projektantka, której kolekcje stawiają na podkreślenie kobiecości bazując na ponadczasowym DNA marki. Jej propozycje są zarówno odważne jak i eleganckie, przeznaczone dla kobiet pewnych siebie i lubiących bawić się modą. Projektantka od ponad 20 lat inspiruje kobiety na całym świecie do odnajdywania pierwiastka kobiecości w sobie.
Kolejny etap metamorfozy Renomy
Pod koniec marca do użytku został oddany pierwszy fragment przebudowanej części Renomy – atrium północne wraz ze strefą wejściową od strony ul. Świdnickiej. Odtworzono oryginalny układ bliźniaczych dziedzińców, jakie znajdowały się tam pierwotnie. Oba atria zdobią biało-szare marmury z Portugalii i Turcji, złocone rzeźby słynnych głów, wzorowane na tych z fasady, a także ogromne żyrandole, swoim kształtem nawiązujące do przedwojennych oryginałów w stylu art deco. Projektantem przebudowy jest uznany wrocławski architekt Zbigniew Maćków i jego pracownia.
– Zamknięte od wewnątrz, otoczone parkingami, odwrócone do miasta plecami. Takie są tradycyjne galerie handlowe, przez które przechodzimy jak przez grypę. Ich era powoli dobiega końca, co na pewno przyśpieszyła pandemia. Coraz więcej potrzeba w centrach miast miejsc, gdzie miło spędza się czas, można zjeść coś dobrego, spotkać się z przyjaciółmi, a przy okazji zrobić zakupy. Taka ma być właśnie nowa Renoma – mówi architekt Zbigniew Maćków.
W ramach przebudowy, Globalworth, zadba również o ofertę gastronomiczną. Metamorfoza zakłada stworzenie dwóch stref restauracyjnych – od strony Placu Kościuszki oraz od strony Placu Czystego. Odwiedzający zyskają dostęp do zróżnicowanej oferty, którą stworzą autorskie koncepty gastronomiczne reprezentowane, zarówno przez lokalnych restauratorów, jak również tych, którzy z powodzeniem prowadzą lokalne koncepty w innych polskich miastach. Od strony Placu Czystego oraz od strony Pl. Kościuszki powstaną ogródki restauracyjne. Wyjątkowe smaki z całego świata w formie „street food” oraz lokale z obsługą kelnerską będą dostępne w Renomie już od 2023 roku.
– Piszemy nowy rozdział historii Renomy, w dużej mierze nawiązując do tego, co działo się w niej w przeszłości. Przede wszystkim odmieniona Renoma otworzy się na miasto. Stanie się jego żywą, integralną częścią, przyciągającą mieszkańców Wrocławia, a także lokalny i międzynarodowy biznes. Od strony placu Kościuszki i placu Czystego powstaną gastronomiczne zagłębia, skupiające wyjątkowe, autorskie koncepty, które połączą ze sobą dwa wewnętrzne dziedzińce i pasaż – zapowiada Barbara Wójcik, Asset Management & Leasing Director w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Renomy.
– Jednocześnie nie rezygnujemy z funkcji handlowej. Renoma była i wciąż pozostanie popularnym miejscem zakupów wrocławian, jednak o odświeżonym, bardziej wyspecjalizowanym profilu. Dajemy zupełnie nową jakość, która, mam nadzieję, wzbudzi wiele entuzjazmu – dodaje.
Po metamorfozie, której zakończenie planowane jest w I kwartale 2023 roku, Renoma zaoferuje blisko 35 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Przyszli użytkownicy biur będą mieć do dyspozycji m.in. stacje do ładowania samochodów i hulajnóg elektrycznych, które zostaną też udostępnione również gościom i klientom, rozbudowaną infrastrukturę rowerową z szatniami, prysznicami i stojakami, a także usługi carsharingu.
Najemcy otrzymają też dedykowaną aplikację Globalworth, dzięki której ich pracownicy skorzystają z bezdotykowego dostępu do biura, przywołają windy przez smartfon, otworzą szlaban do parkingu czy zarezerwują salkę konferencyjną lub miejsce parkingowe. Renoma jest również przyjazna środowisku – obiekt może się poszczycić certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent, zasilaniem w 100 proc. zieloną energią oraz certyfikatem WELL Health & Safety 2022.