Pierwszy etap metamorfozy wrocławskiej Renomy zakończony fot. Jakub Zazula

Pierwszy etap metamorfozy wrocławskiej Renomy zakończony

ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
REKLAMA

Globalworth zakończył pierwszy etap przebudowy wrocławskiej Renomy. Odnowiony zabytkowy budynek będzie pełnił wiele funkcji. Będą tu pasaż handlowy, strefa gastronomiczna oraz biura. Najbardziej reprezentatywnym miejscem Renomy jest w tej chwili północne atrium. Otworzono je w stylu art deco na podstawie archiwalnych zdjęć budynku.

Portugalskie i tureckie marmury, złocone rzeźby ludzkich głów, wielkie żyrandole w stylistyce art deco, eleganckie witryny modowych butików - świeżo oddane do użytku północne atrium Renomy jest nie do poznania. Wrocławski budynek przechodzi metamorfozę, która wyglądem przybliża go do historycznych form dawnego domu towarowego Wertheim, a rozwiązaniami do najnowocześniejszych budynków wielofunkcyjnych.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Renoma to jedna z architektonicznych ikon Wrocławia. Modernistyczny budynek przechodził w ciągu swojej długiej historii wiele zmian. Kiedy w 2017 roku nabyła go firma Globalworth, postanowiła przywrócić mu dawną świetność i dostosować jego charakter do nowych trendów.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Renoma otwarta na miasto. "Stanie się jego żywą, integralną częścią"

– Piszemy nowy rozdział historii Renomy, w dużej mierze nawiązując do tego, co działo się w niej w przeszłości. Przede wszystkim odmieniona Renoma otworzy się na miasto. Stanie się jego żywą, integralną częścią, przyciągającą mieszkańców Wrocławia, a także lokalny i międzynarodowy biznes. Od strony placu Kościuszki i placu Czystego powstaną gastronomiczne zagłębia, skupiające wyjątkowe, autorskie koncepty, które połączą ze sobą dwa wewnętrzne dziedzińce i pasaż – zapowiada Barbara Wójcik, Asset Management & Leasing Director w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Renomy.

– Jednocześnie nie rezygnujemy z funkcji handlowej. Renoma była i wciąż pozostanie popularnym miejscem zakupów wrocławian, jednak o odświeżonym, bardziej wyspecjalizowanym profilu. Dajemy zupełnie nową jakość, która, mam nadzieję, wzbudzi wiele entuzjazmu – dodaje.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Renoma cały czas jest otwarta dla klientów. Sklepy i punkty usługowe działają na parterze oraz poziomie -1, bez przeszkód można dostać się do nich przez główne wejścia. Na poziomie -1 pozostaną popularne sklepy codziennych zakupów, takie jak supermarket Biedronka, drogeria Rossmann czy otwarty na nowo Empik.

Z kolei na parterze dominuje moda - w nowym atrium północnym pojawiły się salony: Deni Cler, S’portofino, Pinko, Liu Jo oraz My Fangle. W większości są to najemcy, którzy w Renomie byli obecni już w przeszłości, a teraz przenieśli się na większe powierzchnie, gdzie otwierają się w nowym wystroju i w najnowszych konceptach swoich marek. Docelowo pojawią się tam jeszcze trzy marki modowe, a także wyspa kawiarniano-barowa.

Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa

Architekt Zbigniew Maćków: W miastach potrzeba miejsc, gdzie miło spędza się czas

Za obecny projekt metamorfozy Renomy, a także jej wcześniejsze przebudowy i rozbudowy odpowiada Maćków Pracownia Projektowa. – Zamknięte od wewnątrz, otoczone parkingami, odwrócone do miasta plecami. Takie są tradycyjne galerie handlowe, przez które przechodzimy jak przez grypę. Ich era powoli dobiega końca, co na pewno przyśpieszyła pandemia. Coraz więcej potrzeba w centrach miast miejsc, gdzie miło spędza się czas, można zjeść coś dobrego, spotkać się z przyjaciółmi, a przy okazji zrobić zakupy. Taka ma być właśnie nowa Renoma – zapowiada architekt Zbigniew Maćków.

Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
REKLAMA

Powrót do korzeni

W sobotę 26 marca, do użytku został oddany pierwszy fragment przebudowanej części Renomy wraz ze strefą wejściową od strony ul. Świdnickiej, której wygląd w stylistyce art deco odtworzono na bazie archiwalnych zdjęć.

– Architektura Renomy zachwycała już wcześniej, ale dopiero teraz przywracamy blask również jej wnętrzom. Odtwarzamy historyczny układ wewnętrznych dziedzińców ze świetlikami, którym nadajemy nowy wystrój, ściśle nawiązujący do przedwojennego oryginału – podkreśla Zbigniew Maćków.

Nowo otwarto atrium północne, wysokie na 22 metry i zwieńczone przeszklonym świetlikiem. Jego ściany ozdobiły portugalskie i tureckie marmury w odcieniach szarości z charakterystycznym żyłkowaniem. Pomiędzy kondygnacjami zawisły detale w postaci pozłacanych, szkliwionych głów, przedstawiające ludzi z różnych stron świata, symbolizujące wielokulturowość i otwartość. Wykonała je wrocławska rzeźbiarka Pola Ziemba.

Ozdobą atrium są również dwa ogromne żyrandole, które swoim wyglądem nawiązują do przedwojennych pierwowzorów w stylistyce art deco. Ich ciepła barwa światła i mosiężna konstrukcja wprowadzają niezwykły klimat w eleganckie wnętrza.

Lustrzanym odbiciem północnego będzie atrium południowe, nad którym wciąż trwają prace. Będą one ze sobą połączone kameralnym pasażem. Oprócz butików modowych, znajdą się tam również restauracje, bary i kawiarnie, dzięki którym ta przestrzeń będzie tętnić życie również w wieczory i niedziele.

Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa
Materiały prasowe / Maćków Pracownia Projektowa

Wyższa kultura biznesu

Nowa Renoma będzie jeszcze bardziej otwarta na biznes. Na piętrach 1, 2 i 3 pojawią się powierzchnie biurowe, które zaoferują najemcom m.in. najwyższe kondygnacje biurowe we Wrocławiu, sięgające 4,5 metra.

– Renoma od samego początku była pomyślana jako miejsce spotkań, wyznaczając nowe trendy na rynku nieruchomości. W nowej odsłonie zaoferuje unikatowe powierzchnie biurowe (...) oraz szereg nowoczesnych udogodnień dla jej użytkowników w ścisłym centrum Wrocławia. Chcemy wypełnić lukę na tym rynku, ponieważ wierzymy, że biznes potrzebuje nietuzinkowych rozwiązań – mówi Maciej Gołębiewski, Asset Management & Leasing Director w Globalworth Poland.

– Renoma ma również coś, czego nie są w stanie zaoferować żadne nowo powstające obiekty biurowe. Chodzi o autentyczność, niezwykłą atmosferę oraz duszę, za którą kryje się ponad 90 lat historii, nierozerwalnie związanej z Wrocławiem i jego mieszkańcami – dodaje.

Renoma zaoferuje blisko 35 tys. mkw. powierzchni biurowej. Przyszli użytkownicy biur będą mieć do dyspozycji m.in. stacje do ładowania samochodów i hulajnóg elektrycznych, które zostaną też udostępnione również gościom i klientom, rozbudowaną infrastrukturę rowerową z szatniami, prysznicami i stojakami, a także usługi carsharingu.

Najemcy otrzymają też dedykowaną aplikację Globalworth, dzięki której ich pracownicy skorzystają z bezdotykowego dostępu do biura, przywołają windy przez smartfon, otworzą szlaban do parkingu czy zarezerwują salkę konferencyjną lub miejsce parkingowe.

Renoma jest również przyjazna środowisku. Obiekt może się poszczycić certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent, a także zasilaniem w 100 proc. zieloną energią.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Powierzchnie biurowe w Dom Towarowy Renoma (rozbudowa)

Renoma

Dostępna powierzchnia: 14089 m2
  • status budynku: gotowy
  • dostępność: Od zaraz
  • klasa budynku: A
  • certyfikat: BREEAM - Excellent
  • współczynnik powierzchni wspólnych: 0.00
  • czynsz wywoławczy: 15.80
  • minimalny okres najmu (w latach): 5
  • współczynnik miejsc parkingowych: 1/100.0
  • otwierane okna
  • podłoga techniczna
  • podwieszany sufit