Co słychać na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic? [FILM]

Orzech

To już ósmy miesiąc prac przy budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Jakie są dotychczasowe postępy i co nas czeka w marcu?

W związku z postępującą budową tunelu, 24 lutego została wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Pojawiły się zamknięcia i zwężenia jezdni. Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsadu i rondem Barei obywa się wyłącznie po zachodniej jezdni, na której wyznaczono po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo, pojawiło się tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych, gdzie zostaje przekierowany ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego.

Przez cały miesiąc trwały intensywne prace związane z przebudową Sudołu Dominikańskiego. Do końca miesiąca zamontowano 87 elementów prefabrykowanych, które dają łączną długość aż 174m nowego kanału.

1, 15 oraz 29 stycznia odbyły się trzy sesje Rady Budowy, w której uczestniczyli przedstawiciele Partnera Prywatnego oraz Podmiotów Samorządowych, w tym Rady Dzielnic III Prądnik Czerwony i XV Mistrzejowice, oraz zainteresowani mieszkańcy.

Pod koniec lutego odbyło się spotkanie z mieszkańcami dotyczące nasadzeń w rejonie ul. Lublańskiej. Wraz z przedstawicielami Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie omówiono szczegóły w zakresie gatunków drzew i krzewów, ich ekspozycji oraz optymalizacji układu, który odpowiada na potrzeby mieszkańców.

Co w marcu?

W połowie miesiąca planowane jest wdrożenie czasowej organizacji ruchu etap 2.4. Zmiany będą dotyczyły ul. Młyńskiej i przesunięcia obecnej przełączki w kierunku północnym. Dodatkowo wyłączone będzie skrzyżowanie ul. Miechowity z ul. Młyńską, a dojazd będzie się odbywał objazdem przez ul. Stanisława ze Skalbmierza.

Zaczęto przygotowania i niwelację terenu pod wykonanie prac żelbetowych na stacji przy rondzie Polsadu oraz będą spawane głowice baret, czyli docelowych słupów podtrzymujących strop stacji. W marcu rozpocznie się również głębienie ścian szczelinowych na stacji przy rondzie Młyńskim i komorze rozjazdowej KST. Będzie to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych na tym etapie prac tunelowych. Ponadto, prace będą również obejmowały budowę platform na rondzie Młyńskim, pod estakadą w ciągu ul. Bora Komorowskiego oraz wykop pod ich budowę na ul. Lublańskiej.

Kontynuowane będą prace związane z Sudołem Dominikańskim, które obejmują między innymi dalszy montaż elementów prefabrykowanych i korytowanie zachodniego odcinka ul. Młyńskiej.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa licznych sieci podziemnych.

Źródło: UM Kraków