Konsorcjum firm Solutions Polska oraz Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhu wybuduje 4,5-kilometrową linię tramwajową łączącą ulicę Meissnera z aleją Jana Pawła II. Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji uznali ofertę tej spółki za najkorzystniejszą.
Wybrana została najkorzystniejsza oferta na realizację inwestycji w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, urzędnicy zapoznali się propozycjami cenowymi trzech firm ubiegających się o kontrakt na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Najdroższa z nich okazała się firma Varduna prace wyceniła na kwotę 2.9 mld złotych. Firma Mota Engil 1,8 mld zł, a najkorzystniejszą ofertę złożyło tureckie konsorcjum Solutions i Gulermak 1,1 mld zł.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4.5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z aleją Jana Pawła II do Mistrzejowic. Trasa posiadać będzie 10 par przystanków. Według prognoz w ciągu godziny będzie mogło z niej korzystać około trzech tysięcy osób, tramwaje kursować będą co 1,5 minuty. Cześć trasy poprowadzona zostanie w tunelu o długości około 1 kilometra. W rejonie ronda Polsadu wybudowany zostanie wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.
Wykonawca po podpisaniu umowy zajmie się opracowywaniem projektu oraz pozyskaniem niezbędnych decyzji i pozwoleń umożliwiających rozpoczęcie prac. Prace projektowe i pozyskiwanie pozwoleń ma się zakończyć w drugim kwartale 2022 roku, wtedy też mają się rozpocząć prace budowlane. Budowa ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2024 roku, po tym okresie firma firma przez okres 20 lat będzie właścicielem i zarządcą trasy tramwajowej, odpowiedzialna będzie za utrzymanie torowiska. Miasto nie będzie wykładać pieniędzy z budżetu na budowę, lecz przez 20 lat będzie płacić firmie za korzystanie z torowiska, po tym okresie infrastruktura przejdzie na własność miasta.