DODAJ

Kraków: Siedem firm chce budować tramwaj do Mistrzejowic

Kraków: Siedem firm chce
Damian Daraż
2018-08-11 19:42:55
Urzędnicy miejscy przymierzają się do budowy tramwaju do Mistrzejowic. ZIKiT planuje wykonać tą inwestycje w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Siedem firm złożyło wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym.

Miasto Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV od alei Jana Pawła II do Mistrzejowic w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnym. Będzie to pierwszy taki projekt realizowany w Polsce. Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie projektu budowlanego, wybudowanie oraz utrzymywanie linii tramwajowej od skrzyżowania ulic Mogilska i Lema przez ulicę Meissnera, Rondo Młyńskie, ul. Młyńską, Rondo Polsadu, ul. Lublańską, Rondo Barei, ul. Dobrego Pasterza, Bohomolca do pętli tramwajowej w Mistrzejowicach.

Obecnie trwa dialog konkurencyjny do którego zgłosiło się siedem firm:
1. Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.
2. Konsorcjum firm Budimex J Sp. z o.o. (lider), FBSerwis S.A. (partner), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner)
3. Konsorcjum firm PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Tahhu A.S. (partner)
4. Emsworth Investments Sp. z o.o.
5. Via North Sp. z o.o.
6. NDI Projekt 101 Sp. z o.o.
7. VARDUN Sp. z o.o.

Firma, która ostatecznie zostanie wyłoniona, wybuduje 4,5-kilometrową trasę tramwajową do Mistrzejowic. W ramach inwestycji ma zostać zrealizowany tunel tramwajowy o długości około 1 km, pod Rondem Polsadu. Będzie także dokonany remont oraz rozbudowa pętli tramwajowej w Mistrzejowicach.

Umowa z wykonawcą zostanie zawarta na okres 24 lat (2 lata prace projektowe i uzyskanie pozwoleń, 2 lata budowa, 20 lat eksploatacja i utrzymanie). Wynagrodzeniem dla firmy będzie opłata wypłacana przez miasto jako dostępność, po zakończeniu budowy w okresie eksploatacyjnym.

Spośród siedmiu firm ZIKiT wyłoni ścisłą trójkę, i to z nimi w dalszej części postępowania będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych.