Postępują prace na budowie ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór [FILM]

Orzech

Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór (TAT) to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, w tym dwa wiadukty: 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką.

Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków.

Trwają także prace na ostatnim, trzecim odcinku, od skrzyżowania ulic Strzegomskiej i Rogowskiej do nowej pętli autobusowo-tramwajowej, która powstaje przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Odcinek budowany jest przez firmę Skanska, która oszacowała swoją ofertę na kwotę 72 298 774,69 złotych brutto.

Trwa montaż słupów, powoli dobiegają końca pracę związane z układaniem torowiska na pętli. Dużo dzieje się również pod ziemią wykonawca zrobił już 90 procent głównej kanalizacji deszczowej, która będzie zabezpieczała osiedle.

W zakres inwestycji wchodzi: budowa torowiska tramwajowego wraz z trakcją i zasilaniem, budowa peronów przystankowych wraz z wyposażeniem, przebudowa jezdni, chodników, dróg rowerowych wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowania pasa drogowego, przebudowa pętli autobusowej na pętlę tramwajowo-autobusową, budowa parkingu typu P&R (parkuj i jedź), przebudowa przystanku przy ul. Żernickiej (w ramach pętli tramwajowo-autobusowej i P+R), przebudowa kanalizacji drenażowej, rozbiórka obiektów budowlanych, przebudowa i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej w obszarze robót, a także wycinki i nasadzenia zieleni.

W ramach realizacji tej inwestycji oprócz torowiska powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Wybudowane zostaną także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.

Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut.