Po raz kolejny odwiedziliśmy budowę trasy autobusowo-tramwajowej (TAT), która połączy centrum Wrocławia (Plac Orląt Lwowskich / Dworzec Świebodzki) z osiedlami Nowy Dwór i Muchobór Mały. Zdjęcia i film zostały zrobione w środę, 2 grudnia 2020 r.
Tym razem przyjrzeliśmy się realizacji odcinka od nowego wiaduktu, który jest budowany nad ul. Smolecką do drugiego, nowego wiaduktu, który powstaje nad torami kolejowymi i jest najdroższym elementem realizacji tej wielkiej inwestycji.
TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką.
Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków.
Budowa całej trasy ma się zakończyć do 2023 r. Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, z czego 113 mln zł to dofinansowanie unijne.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula