Miasto wkrótce ogłosi przetarg na budowę ostatniego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór źródło: facebook.com/sutrykjacek/

Miasto wkrótce ogłosi przetarg na budowę ostatniego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór

WIZUALIZACJE
REKLAMA
Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na budowę ostatniego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór (TAT). W ramach tego przedsięwzięcia wybudowana zostanie nowa pętla autobusowo-tramwajowa na osiedlu Nowy Dwór.
– To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudujemy 1,7 km ul. Rogowskiej, wraz z sieciami podziemnymi m.in. drenażem – informuje Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.
W ramach budowy ostatniego odcinka TAT powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe oraz 4 pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej. Na pętli powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i parking typu  park and ride (P+R) na 70 miejsc. 
facebook.com/sutrykjacek/
facebook.com/sutrykjacek/
REKLAMA
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór (TAT), to największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To łącznie 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty: 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. 
facebook.com/sutrykjacek/
facebook.com/sutrykjacek/
Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków. 
Budowa całej trasy ma się zakończyć do 2023 r. Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, z czego 113 mln zł to dofinansowanie unijne.

Komentarze (14)

Napisz komentarz
nod(gość)
rzeczywiscie to duze osiagniecie ta realizacja- nadzieja ze zostanie zakonczona w pelnym zakresie. Brawo dla prezydenta Wroclawia i wszystkich ,ktorzy przyczynili sie do tego...
nie dajmy się oszukać tramwajowym naciągaczom(gość)
@
kolo
(gość)
Nie rozumiem, w każdym normalnym mieście jest sprawnie działająca komunikacja, tramwaj metro autobusy. Miasto chce to poprawić, a Wy jakieś dziwne obiekcje , że hałas, że to że tamto. Autobusy- wydzielone pasy a co ze smogiem - chyba lepszy tramwaj elektryczny niż autobus śmierdzący spalinami. Większy hałas generują samochody i stare autobusy. Beznadzieja, jak komuś nie pasuje to niech się na wieś przeprowadzi.
Elektryczne autobusy są na początku rozwoju a już są lepsze od tramwajów bo nie hałasują, nie szpecą i nie blokują innych autobusów jak się zepsują. No i najważniejsze, że za jeden tramwaj możemy kupić z 10 autobusów
kolo(gość)
@
Bw
(gość)
Przez durny pomysł MPK żeby budować w środku osiedla tramwaj i zwiększy się chalas muszę się wyprowadzać dzięki kretyni
Nie rozumiem, w każdym normalnym mieście jest sprawnie działająca komunikacja, tramwaj metro autobusy. Miasto chce to poprawić, a Wy jakieś dziwne obiekcje , że hałas, że to że tamto. Autobusy- wydzielone pasy a co ze smogiem - chyba lepszy tramwaj elektryczny niż autobus śmierdzący spalinami. Większy hałas generują samochody i stare autobusy. Beznadzieja, jak komuś nie pasuje to niech się na wieś przeprowadzi.
Smolen(gość)
@
Bw
(gość)
Przez durny pomysł MPK żeby budować w środku osiedla tramwaj i zwiększy się chalas muszę się wyprowadzać dzięki kretyni
Tylko nie wracaj
Greg(gość)
@
Grzesiek
(gość)
To bardzo potrzebna inwestycja i nie prowadzi ona przez środek osiedla, (znawco oddziału terytorialnego Wrocławia), tylko po jego obrębie a na strzegomski to prowadzi pomiędzy osiedlami Nowy Dwór i Muchobór Mały. Proszę nie zabieraj zdania jeśli nie pochodzisz z tad oryginalnie, bo to miejscowi tu mieszkają od lat i doskonale wiedzą jak jest. Poza tym tego typu torowiska są wyciszane więc nie wiele to zmieni w kwestii hałasu. Wycinka drzew tylko w pasie od robotniczej wiadukt do wiaduktu/estakady na strzegomskej pod gondowianką. Już raz takie osoby poprawiły sytuację na moim osiedlu przy Hallera. Stąd mója riposta nie zabieraj zdania jeśli nie mieszkasz tu stale.
Jak mieszkasz przy Hallera, to dlaczego się wypowiadasz na temat Nowego Dworu? Nie odzywaj się, jak nie mieszkasz tu na stałe. Ja mieszkam przy Strzegomskiej i słyszę, jak autobusy hałasują, a tramwaj będzie hałasował jeszcze mocniej. Torowiska są ciche przez 2-3 lata po zbudowaniu, a potem robi się głośno. Przykład można zobaczyć na Przyjaźni. Myśmy proponowali, żeby zrobić wydzielona trasę autobusowa, ale miasto to olało. Na konsultacjach społecznych olali wszystkie uwagi. Pytali nas tylko, gdzie chcemy przystanki na Rogowskiej. A i tak zrobili po swojemu. Żenada, buta i kompletne olewanie mieszkańców.
Grzesiek(gość)
To bardzo potrzebna inwestycja i nie prowadzi ona przez środek osiedla, (znawco oddziału terytorialnego Wrocławia), tylko po jego obrębie a na strzegomski to prowadzi pomiędzy osiedlami Nowy Dwór i Muchobór Mały. Proszę nie zabieraj zdania jeśli nie pochodzisz z tad oryginalnie, bo to miejscowi tu mieszkają od lat i doskonale wiedzą jak jest. Poza tym tego typu torowiska są wyciszane więc nie wiele to zmieni w kwestii hałasu. Wycinka drzew tylko w pasie od robotniczej wiadukt do wiaduktu/estakady na strzegomskej pod gondowianką. Już raz takie osoby poprawiły sytuację na moim osiedlu przy Hallera. Stąd mója riposta nie zabieraj zdania jeśli nie mieszkasz tu stale.
Zenon(gość)
Jak zaczynał się temat, to miało to kosztować 250mln. Pazerne dziady z układu postanowiły orznac wrocławian na dodatkowe 60 milionów, a ci się jeszcze z tego cieszą. To już nie jest miasto dla ludzi, tylko dla znajomych krolika
Adam(gość)
Ta trasa jest tylko po to, żeby właściwe osoby mogły przytulić 300 milionów. A lemingi się cieszą, chociaż niewiele się zmieni na lepsze. Korki są głównie przez małe rondo na Mińskiej, a w drugą stronę przez zbyt wąski wiadukt do Braniborskiej i zwężenia na Robotniczej
Anexja(gość)
Zupełnie to niepotrzebne, ale mi to poprawa, wycieli wszystkie dzwewa wzdłuż, wcześniej tez byl dobry dojazd z n dworu bylo duzo autobusów, i 20 min drogi to same, totalna bzdura. Lepiej na Jagodnie trzeba bylo zrobic nowe linie a nie tu. Tez mi rozbudowa.
Donga(gość)
@Bw - jaki chałas?
Kuba(gość)
@
Bw
(gość)
Przez durny pomysł MPK żeby budować w środku osiedla tramwaj i zwiększy się chalas muszę się wyprowadzać dzięki kretyni
Żegnamy !!:-)
Bw(gość)
Przez durny pomysł MPK żeby budować w środku osiedla tramwaj i zwiększy się chalas muszę się wyprowadzać dzięki kretyni
Nowy Dwór(gość)
@Teresa - pod warunkiem braku korków :D Po wybudowaniu TAT autobusy i tramwaje nie będą musiały stać w tych korkach.
Teresa(gość)
Ktos zapomnial dopisac na koncu artykulu ze teraz bez tramwaju podroz do centrum rowniez zajmuje 20 minut.
REKLAMA