We Wrocławiu powstaje nowa trasa tramwajowo-autobusowa na Nowy Dwór [NOWY FILM]fot. Jakub Zazula

We Wrocławiu powstaje nowa trasa tramwajowo-autobusowa na Nowy Dwór [NOWY FILM]

REKLAMA
Po raz kolejny zajrzeliśmy na budowę najważniejszej części trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór - nowego 160 metrowego mostu tramwajowego nad torami kolejowymi. To jednocześnie najtrudniejszy obiekt inżynieryjny tej inwestycji. Koszt jego budowy to blisko 40 mln złotych. Zapraszamy do obejrzenia najnowszego filmu nakręconego dronem.
TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką.
Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerowąnowe chodniki dojścia piesze do przystanków. 
Budowa całej trasy ma się zakończyć do 2023 r. Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, z czego 113 mln zł to dofinansowanie unijne.

Najnowszy film i zdjęcia z budowy najdłuższego wiaduktu na TAT:


fot. Jakub Zazula

fot. Jakub Zazula

fot. Jakub Zazula

Komentarze (9)

Napisz komentarz
Pomocny(gość)
Naprawdę skąpstwo władz miasta nie zna granic... Tak ciężko było zbudować jeszcze jeden wiadukt dla osobówek w kierunku centrum teraz niż potem za kilka lat rozgrzebywać znów ten teren i przy okazji przerabiać inne fragmenty które nie będą kompatybilne co podbije koszty niż robić to teraz ehh Bo wtedy były by już 2 pasy na Strzegomskiej od Gondolowianki do tego wiaduktu, gdzie wiadukt istniejący by nie był na razie ruszany puki jego stan jest optymalny i był zrobiony jako jednokierunkowy z centrum. A nowy byłby jednokierunkowy do centrum i wtedy robotnicza do ulicy śrubowej została by przerobiona na jednokierunkową do centrum zaś strzegomska od śrubowej do starego wiaduktu nad torami jako jednokierunkowa w kierunku z centrum. Jeszcze pas do nawracania z strzegomskiej na robotnicą by się zrobiło za budynkiem Millennium Tower I (Strzegomska 42C) aby można było też wjeżdżać w ulicę fabryczną i wtedy powstało by takie ala duże rondo i była by zrobiona praktycznie maksymalna przejezdność na tym fragmencie. Ale lepiej budować jakiś atrapy zamiast stosować politykę zrównoważonego transportu.
Pomocny(gość)
Naprawdę skąpstwo władz miasta nie zna granic... Tak ciężko było zbudować jeszcze jeden wiadukt dla osobówek w kierunku centrum teraz niż potem za kilka lat rozgrzebywać znów ten teren i przy okazji przerabiać inne fragmenty które nie będą kompatybilne co podbije koszty niż robić to teraz ehh Bo wtedy były by już 2 pasy na Strzegomskiej od Gondolowianki do tego wiaduktu, gdzie wiadukt istniejący by nie był na razie ruszany puki jego stan jest optymalny i był zrobiony jako jednokierunkowy z centrum. A nowy byłby jednokierunkowy do centrum i wtedy robotnicza do ulicy śrubowej została by przerobiona na jednokierunkową do centrum zaś strzegomska od śrubowej do starego wiaduktu nad torami jako jednokierunkowa w kierunku z centrum. Jeszcze pas do nawracania z strzegomskiej na robotnicą by się zrobiło za budynkiem Millennium Tower I (Strzegomska 42C) aby można było też wjeżdżać w ulicę fabryczną i wtedy powstało by takie ala duże rondo i była by zrobiona praktycznie maksymalna przejezdność na tym fragmencie. Ale lepiej budować jakiś atrapy zamiast stosować politykę zrównoważonego transportu.
Pomocny(gość)
Naprawdę skąpstwo władz miasta nie zna granic... Tak ciężko było zbudować jeszcze jeden wiadukt dla osobówek w kierunku centrum teraz niż potem za kilka lat rozgrzebywać znów ten teren i przy okazji przerabiać inne fragmenty które nie będą kompatybilne co podbije koszty niż robić to teraz ehh Bo wtedy były by już 2 pasy na Strzegomskiej od Gondolowianki do tego wiaduktu, gdzie wiadukt istniejący by nie był na razie ruszany puki jego stan jest optymalny i był zrobiony jako jednokierunkowy z centrum. A nowy byłby jednokierunkowy do centrum i wtedy robotnicza do ulicy śrubowej została by przerobiona na jednokierunkową do centrum zaś strzegomska od śrubowej do starego wiaduktu nad torami jako jednokierunkowa w kierunku z centrum. Jeszcze pas do nawracania z strzegomskiej na robotnicą by się zrobiło za budynkiem Millennium Tower I (Strzegomska 42C) aby można było też wjeżdżać w ulicę fabryczną i wtedy powstało by takie ala duże rondo i była by zrobiona praktycznie maksymalna przejezdność na tym fragmencie. Ale lepiej budować jakiś atrapy zamiast stosować politykę zrównoważonego transportu.
Pomocny(gość)
Naprawdę skąpstwo władz miasta nie zna granic... Tak ciężko było zbudować jeszcze jeden wiadukt dla osobówek w kierunku centrum teraz niż potem za kilka lat rozgrzebywać znów ten teren i przy okazji przerabiać inne fragmenty które nie będą kompatybilne co podbije koszty niż robić to teraz ehh Bo wtedy były by już 2 pasy na Strzegomskiej od Gondolowianki do tego wiaduktu, gdzie wiadukt istniejący by nie był na razie ruszany puki jego stan jest optymalny i był zrobiony jako jednokierunkowy z centrum. A nowy byłby jednokierunkowy do centrum i wtedy robotnicza do ulicy śrubowej została by przerobiona na jednokierunkową do centrum zaś strzegomska od śrubowej do starego wiaduktu nad torami jako jednokierunkowa w kierunku z centrum. Jeszcze pas do nawracania z strzegomskiej na robotnicą by się zrobiło za budynkiem Millennium Tower I (Strzegomska 42C) aby można było też wjeżdżać w ulicę fabryczną i wtedy powstało by takie ala duże rondo i była by zrobiona praktycznie maksymalna przejezdność na tym fragmencie. Ale lepiej budować jakiś atrapy zamiast stosować politykę zrównoważonego transportu.
masa(gość)
juz zajeta-buduja tam biurowce-
masa(gość)
@
Ciekawy
(gość)
Do kogo należy ta działka z drzewkami-samosiejkami - ta duża pusta w centralnej części ostatniego zdjęcia??
juz zajeta-buduja tam biurowce-
Ciekawy(gość)
Do kogo należy ta działka z drzewkami-samosiejkami - ta duża pusta w centralnej części ostatniego zdjęcia??
Mpk(gość)
I jakiś mądry na budynku pgnig założył panele
nowy(gość)
pieknie czekamy!!!!

Najnowsze artykuły

LCube inwestuje pod Wrocławiem. Wybuduje Logistic Park Wrocław
Kolejny inwestor zdecydował się na ulokowanie swojego parku magazynowo-logistycznego w aglomeracji w...
Centrum Praskie Koneser w Warszawie zostanie sprzedane
Znajdujące się na terenie dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek, w samym centrum dzielnicy Stara Praga,...
Niemiecki koncern BSH rozszerza produkcję we Wrocławiu. Będą nowe miejsca pracy
Jeden z największych niemieckich koncernów zwiększy zatrudnienie w swojej fabryce w stolicy Dolnego...
Lidl otwiera kolejny sklep pod Wrocławiem
Lidl otwiera kolejny sklep w aglomeracji wrocławskiej. W czwartek, 5 sierpnia o godz. 6 otworzy swoj...
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w II kw. 2021 roku
Jak będą wyglądać biura, gdy skończy się pandemia? Na warszawskim rynku biur, po pięciu kwartałach k...
Średnia cena ofertowa mieszkań w Warszawie przekroczyła 12 tysięcy złotych
Na koniec czerwca 2021 roku po raz pierwszy w historii cena metra kwadratowego mieszkania pozostając...
Coraz bliżej rozbiórki kontrowersyjnego budynku Solpolu w centrum Wrocławia
Wykonano kolejny krok w celu rozbiórki kontrowersyjnego budynku Solpolu w samym centrum Wrocławia. 3...
Kraków nadal najatrakcyjniejszym i największym regionalnym rynkiem biurowym w Polsce
Według raportu "Office Occupier": Rynek biurowy w Krakowie” firmy doradczej Cresa, wolumen transakcj...
Nowy właściciel rozbuduje akademik przy ulicy Prusa. Zakupił też działkę pod nową inwestycję
Nuveen Real Estate i europejska spółka mieszkaniowa Value One, Eagle JVCo, kupiła od spółek zależnyc...
Dolny Śląsk: Ruszyła budowa I etapu wielkiej inwestycji w Sycowie [WIZUALIZACJE]
Wiodący deweloper powierzchni komercyjnych Hillwood rozpoczął budowę pierwszej hali w nowym projekci...