Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wezwał inwestora do uzupełnienia raportu o oddziaływaniu budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór na środowisko. – Nie jest możliwe wskazanie ostatecznego terminu wydania decyzji środowiskowej – tłumaczą w RDOŚ.
Na początku kwietnia prezydent Wrocławia wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia – przebudowie infrastruktury technicznej.
– Wydana decyzja dotyczy jedynie przebudowy infrastruktury towarzyszącej, związanej z inwestycją polegającą na budowie trasy autobusowo-tramwajowej – tłumaczy portalowi InvestMap.pl Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu.
Urzędnicy podkreślają, że decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej z Nowego Dworu do centrum wydaje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu.
Przedstawiciele RDOŚ tłumaczą nam z kolei, że w toku prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej, 14 marca 2017 roku otrzymali raport o oddziaływaniu tego przedsięwzięcia na środowisko, a 21 marca przedłożono erratę do tego raportu.
– Pismem z 10 kwietnia 2017 roku tutejszy organ wezwał pełnomocnika inwestora do uzupełnienia przedłożonej dokumentacji – wyjaśnia Marlena Polakowska, naczelnik Wydziału Ocen Oddziaływania na Środowisko w RDOŚ Wrocław.
Polakowska dodaje, że z uwagi na fakt, iż materiał dowodowy nie został jeszcze zebrany (RDOŚ oczekuje na uzupełnienie raportu) oraz z uwagi na konieczność przeprowadzenia dalszych etapów postępowania administracyjnego, nie jest możliwe wskazanie ostatecznego terminu wydania decyzji.
Przypomnijmy, że wiosną 2016 roku wrocławski magistrat podpisał umowę na projekt trasy autobusowo-tramwajowej, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Przygotowuje go spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która zaproponowała cenę 1 mln 985 tys. złotych.
Projekt powinien być gotowy w trzecim kwartale 2017 roku, ogłoszenie przetargu na roboty budowlane planowane jest na czwarty kwartał bieżącego roku, a tramwaj na Nowy Dwór ma zacząć kursować na początku 2020 roku.
Dłuższa trasa linii tramwajowej
Jak donosiliśmy niedawno, gotowa jest już koncepcja wydłużenia trasy tramwajowej na Nowy Dwór aż do stacji kolejowej.
Pierwotnie urzędnicy zapowiadali, że linia będzie kończyć się przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z Rogowską. Jednak mieszkańcy głośno domagali się, żeby tramwaj jechał dalej, ulicą Rogowską, aż do pętli autobusowej i stacji kolejowej Nowy Dwór.
– Jest już gotowa koncepcja dla inwestycji z tym wydłużeniem. Złożyliśmy też dokumenty do RDOŚ i staramy się o decyzję środowiskową dla całości trasy. Planujemy też zaktualizowanie wniosku o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych. Ostateczne decyzje w tej sprawie i tak będą zapadać dopiero w połowie roku – tłumaczył w lutym na łamach portalu wroclaw.pl Zbigniew Komar, zastępca dyrektora departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie.
Którędy pojedzie tramwaj?
Nowa trasa autobusowo-tramwajowa będzie częściowo przebiegać po już istniejącej trasie autobusowej między ulicą Rogowską a Nowodworską, a częściowo po zupełnie nowej trasie wzdłuż ulicy Strzegomskiej i Robotniczej aż do Nabycińskiej i dalej do placu Orląt Lwowskich.
Oprócz samej wydzielonej jezdni, powstanie też wiadukt nad torami kolejowymi w rejonie ulicy Strzegomskiej i Wagonowej, przystosowany do ruchu tramwajów. Do przebudowy pójdzie też plac Orląt Lwowskich, gdzie nowa trasa zostanie włączona w istniejący system autobusowo-tramwajowy.
Inwestycja, zgodnie z szacunkami urzędników, ma pochłonąć około 230 mln złotych, a miasto chce, by do całego przedsięwzięcia dołożyła się Unia Europejska.