Decathlon otworzył swój sklep w Gorzowie Wielkopolskim. Jest to 65. sklep w kraju, a drugi w województwie lubuskim. Zajmuje ponad 2000 mkw. przestrzeni handlowej, na której przygotowana została specjalnie wyselekcjonowana oferta produktów sportowych. Jest to równocześnie pierwszy sklep w Polsce, otwarty w całkowicie nowym koncepcie w związku z rebrandingiem Decathlon na świecie. Jego wyjątkowość polega na tym, że ma ofertę dostosowaną do preferencji lokalnych klientów.
Europejskie firmy deweloperskie Equilis i Acteeum ogłosiły sprzedaż parku handlowego Silwana w Gorzowie Wielkopolskim. Obiekt kupił i przejmuje w zarządzanie BIG Polska.
Kolejna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Tym razem w Warszawie. Precordia Capital Sp. z o.o. należąca do Jerzego Motza oraz spółka Septyma Sp. z o.o., której właścicielem jest Piotr Beaupre, nabyły 66% udziałów w parku handlowym typu convenience Street Mall Vis à Vis Wilanów przy ul. Przyczółkowej 219 w Warszawie. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o.
Katie Melua oszacowała liczbę rowerów w Pekinie na 9 milionów, a Eurostat policzył, że Polska wyprodukowała ich w 2022 roku ponad milion. Nasz kraj jest jednym z największych producentów dwóch kółek w Unii Europejskiej. Co ciekawe, w Polsce powstaje dwa razy więcej rowerów niż w Holandii. Liderem produkcji jest Rumunia, na drugim miejscu jest rowerowa potęga, czyli Włochy, a na trzecim Portugalia. Polskę wyprzedzają jeszcze Niemcy. W całej Unii Europejskiej w 2022 roku powstało 13,2 mln rowerów.
Empik w Cepelii, Decathlon City w International Business Center, Bulgari, Luca, Carhartt czy Le Szapo – czy umowy najmu podpisane w ostatnich miesiącach w Warszawie to zapowiedź odrodzenia stołecznych (i nie tylko) ulic handlowych? Wysokie nasycenie powierzchnią centrów handlowych i spadający poziom dostępnych w nich przestrzeni do wynajęcia, daje ku temu pewną nadzieję. Co więcej, jak zwracają uwagę eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, rynek handlowy w Polsce znajduje się teraz w bardzo interesującym momencie rozwoju, a wielu najemców jest coraz bardziej zainteresowanych większą dywersyfikacją portfela lokalizacji, w jakich działają. Pojawiają się nowe koncepty i formaty. To oznacza realną szansę na ponowny rozwój handlu przy ulicach.
Największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku i jedno z największych w Polsce – Magnolia Park systematycznie powiększa swoją ofertę o kolejne nowe marki. Marka Pauloadriani oferująca damskie i męskie kolekcje premium dołączyła do grona najemców Magnolia Park. Poza odzieżą renomowanych marek w swojej ofercie posiada także autorską kolekcję Paulo.
Powstający w Gorzowie Wielkopolskim Park Handlowy Silwana nabiera kształtów! To największy tego typu obiekt w województwie lubuskim. Budowlańcy zamknęli bardzo ważny etap – stan surowy, co symbolizuje zawieszona wiecha. Bardzo ważny, ponieważ oznacza m.in., że część marek przejmuje wynajęte powierzchnie, aby aranżować je według własnych kryteriów i potrzeb.
Kolejne znane, modowe marki dołączają do grona najemców powstającego w Gorzowie Wielkopolskim największego parku handlowego nie tylko w tym mieście, ale i w całym województwie lubuskim – Silwany.
Według BNP Paribas Real Estate Poland, końcówka roku dla nieruchomości handlowych w Polsce stała pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów oraz dużej ilości debiutów sieci handlowych. 80% nowej podaży to otwarcia parków handlowych.
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.