Kolejne znane, modowe marki dołączają do grona najemców powstającego w Gorzowie Wielkopolskim największego parku handlowego nie tylko w tym mieście, ale i w całym województwie lubuskim – Silwany.
Według BNP Paribas Real Estate Poland, końcówka roku dla nieruchomości handlowych w Polsce stała pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów oraz dużej ilości debiutów sieci handlowych. 80% nowej podaży to otwarcia parków handlowych.
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
Handel tradycyjny wraca do łask mimo nieustannego rozwoju sektora e-commerce, sieci handlowe rozwijają obszar „entertainment”, przedstawiciele GEN Z kształtują krajobraz handlowy, a na nowe przełomowe otwarcia będziemy musieli jeszcze poczekać – eksperci JLL przedstawiają trendy na rynku handlowym w 2024 r.
Francuska sieć sklepów sportowych Decathlon, zwiększy swoją obecność w stolicy Małopolski poprzez otwarcie nowego sklepu wielkopowierzchniowego. Chociaż konkretna data otwarcia nie została jeszcze potwierdzona, to lokalizacja sklepu przy ul. Jasnogórskiej jest już znana od pewnego czasu.
Rok 2023 był wyjątkowo aktywny pod względem fuzji i przejęć w sektorze handlowym, a przyszły rok minie pod znakiem modernizacji i tworzenia nowych formatów. Eksperci Colliers, wiodącej firmy doradczej na rynku nieruchomości komercyjnych, przygotowali przegląd najważniejszych wydarzeń w branży w ciągu minionych 12 miesięcy, a także prognozy na rok 2024.
Silwana – taką nazwę będzie miał największy w lubuskiem park handlowy, który powstaje w północno-wschodniej części Gorzowa Wielkopolskiego. Inwestorzy – Acteeum Group i Equilis wraz z władzami miasta dokonali uroczystego wmurowania kamienia węgielnego.
Dzięki sfinalizowanym właśnie umowom najmu, oferta zakupowa nowego centrum handlowego w Gorzowie, realizowanego wspólnie przez Acteeum i Equilis wzbogaciła się o kolejne 3 popularne marki.
Do grona najemców krakowskiego Parku Handlowego Zakopianka dołączyła VENEZIA z wysokiej jakości obuwiem i galanterię skórzaną. Podpisana została również umowa z siecią restauracji Burger King, dzięki czemu Park Handlowy Zakopianka, zarządzany przez EPP, osiągnął 100 proc. poziom najmu.