Krajobraz sektora powierzchni handlowych w Polsce tworzy łącznie niemal 13 miliona metrów kwadratowych GLA (stan na koniec 2023 roku[1]). Według raportu Banku Pekao S.A. z grudnia 2022 r., dynamicznie rozwijają się także dyskonty oraz supermarkety, których łączny udział w sprzedaży szacowano na 47%[2]. Od kilku lat widać także znaczący wzrost liczby centrów handlowych i marketów powstających w mniejszych miejscowościach. Za fenomen ten odpowiada m.in. migracja społeczności z ośrodków miejskich do spokojniejszych – a często także bardziej dostępnych cenowo – sypialni miast oraz wsi.
Jeden z najbogatszych Polaków Tomasz Biernacki nie spoczywa na laurach i zamierza w 2024 roku otworzyć jeszcze więcej sklepów Dino niż zrobił to w ubiegłym roku.
Kolejna duża zagraniczna inwestycja w województwie opolskim. Międzynarodowy producent materiałów budowlanych, w szczególności kompletnych systemów ociepleń, tynków, zapraw i betonów, austriacka firma Baumit, zdecydowała się zakupić nieruchomość przy ul. Amerykańskiej w miejscowości Zimna Wódka, w gminie Ujazd.
W województwie wielkopolskim planowana jest budowa kolejnego parku handlowego. Tym razem nowy obiekt handlowy powstanie w Krotoszynie. Inwestycja podzielona będzie na dwa etapy.
W liczących blisko 40 tysięcy mieszkańców Chojnicach, w województwie pomorskim, realizowana jest duża inwestycja handlowa. W jej ramach trwa rozbudowa Centrum Handlowego Brama Pomorza, która obejmuje nowy park handlowy.
Kolejna inwestycja Dino Polska S.A. Tym razem jednak nie będzie to nowe centrum logistyczne, tylko nowy, duży zakład uboju i przetwórstwa mięsa. Buduje go spółka Agro-Rydzyna, należąca do Dino.
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Kto tym razem w nim zwyciężył w rankingu YouGov Best Brands, przedstawiającym najlepsze i najprężniej rozwijające się marki w naszym kraju?
Dino Polska S.A. planuje budowę nowego, wielkiego centrum dystrybucyjnego. Tym razem zlokalizowane będzie w województwie opolskim, w Brzegu w pobliżu granicy z województwem dolnośląskim.
Duża niespodzianka na rynku handlowym nie tylko we Wrocławiu, ale i w Polsce. Należąca do Tomasza Biernackiego, jednego z najbogatszych Polaków, jedna z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w Polsce – Dino, otworzy nowy sklep we Wrocławiu. I nie byłoby w tej informacji żadnej wielkiej sensacji i zaskoczenia gdyby nie fakt, że jak dotychczas markety tej wielkiej i szybko rozwijającej się polskiej sieci pojawiały się głównie w mniejszych miastach, miejscowościach a nawet wioskach, a w przypadku dużych miast, takich jak Wrocław...głównie na ich obrzeżach lub na osiedlach mieszkaniowych.
Według JLL i TREI atrakcyjna i elastyczna oferta parków handlowych przyciąga nie tylko sieci dyskontowe, które stale rozwijają w nich swoją obecność, ale także właścicieli marek dotychczas nieobecnych w mniejszych miastach. JLL i Trei Real Estate Poland, autorzy czwartej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”, podsumowują trendy w strukturze najemców parków handlowych.