Krajobraz sektora powierzchni handlowych w Polsce tworzy łącznie niemal 13 miliona metrów kwadratowych GLA (stan na koniec 2023 roku[1]). Według raportu Banku Pekao S.A. z grudnia 2022 r., dynamicznie rozwijają się także dyskonty oraz supermarkety, których łączny udział w sprzedaży szacowano na 47%[2]. Od kilku lat widać także znaczący wzrost liczby centrów handlowych i marketów powstających w mniejszych miejscowościach. Za fenomen ten odpowiada m.in. migracja społeczności z ośrodków miejskich do spokojniejszych – a często także bardziej dostępnych cenowo – sypialni miast oraz wsi.
Jeden z najbogatszych Polaków Tomasz Biernacki nie spoczywa na laurach i zamierza w 2024 roku otworzyć jeszcze więcej sklepów Dino niż zrobił to w ubiegłym roku.
W województwie wielkopolskim planowana jest budowa kolejnego parku handlowego. Tym razem nowy obiekt handlowy powstanie w Krotoszynie. Inwestycja podzielona będzie na dwa etapy.
Kolejna inwestycja Dino Polska S.A. Tym razem jednak nie będzie to nowe centrum logistyczne, tylko nowy, duży zakład uboju i przetwórstwa mięsa. Buduje go spółka Agro-Rydzyna, należąca do Dino.
Dino Polska S.A. planuje budowę nowego, wielkiego centrum dystrybucyjnego. Tym razem zlokalizowane będzie w województwie opolskim, w Brzegu w pobliżu granicy z województwem dolnośląskim.
Duża niespodzianka na rynku handlowym nie tylko we Wrocławiu, ale i w Polsce. Należąca do Tomasza Biernackiego, jednego z najbogatszych Polaków, jedna z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w Polsce – Dino, otworzy nowy sklep we Wrocławiu. I nie byłoby w tej informacji żadnej wielkiej sensacji i zaskoczenia gdyby nie fakt, że jak dotychczas markety tej wielkiej i szybko rozwijającej się polskiej sieci pojawiały się głównie w mniejszych miastach, miejscowościach a nawet wioskach, a w przypadku dużych miast, takich jak Wrocław...głównie na ich obrzeżach lub na osiedlach mieszkaniowych.
Należąca do Tomasza Biernackiego, jednego z najbogatszych Polaków, jedna z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w Polsce – Dino, wybuduje kolejny obiekt handlowy w liczącej blisko 100-tysięcy mieszkańców Legnicy.
Mirbud zawarł dwie umowy na zaprojektowanie, budowę i przekazanie do eksploatacji centrów dystrybucyjnych w m. Kaliszki, gm. Biała Piska (warmińsko-mazurskie) oraz w Janowie Lubelskim, za odpowiednio 107 mln zł netto i 102 mln zł netto, podała spółka.
Kolejne inwestycje Dino Polska. Właściciel sieci Dino zdecydował o budowie trzech nowych centrów dystrybucyjnych, których łączny koszt wyniesie około 420 mln zł. Centra powstaną w gminach Biała Piska (województwo warmińsko-mazurskie), Janów Lubelski (woj. lubelskie), Morawica (woj. świętokrzyskie) – podano w komunikacie.
Na koniec września 2023 r. Dino Polska zwiększyła liczbę sklepów do 2340 placówek, wobec 2069 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie blisko 4,7 tys. nowych miejsc pracy w okresie ostatnich 12 miesięcy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec III kwartału 2023 r. 40,3 tys. pracowników.